یکی از کاربردهای لیزرها که در صنعت بسیار مورد استفاده قرار میگیرند، حکاکی لیزر است. برای انجام این حکاکی رزولیشین و تاثیر آن بر افزایش کیفیت حکاکی لیزر بسیار اهمیت دارد بنابراین باید از بهترین دستگاهها و متریالها استفاده شود. برای حک کردن میتوان از فلز تا چوب و حتی اکریلیک استفاده کرد. عوامل بسیاری بر روی کیفیت حکاکی شما تاثیر مستقیم دارند که باید قبل از شروع کار با آنها آشنا شد. یکی از مهمترین عواملی که میتواند بر روی کیفیت حکاکی شما تاثیرگذار باشد، وضوح تصویر است. زمانی که تصویر و طرح شما وضوح بالایی داشته باشد کیفیت سطح لیزر شده شما نیز خوب خواهد بود. در ادامه برای بررسی دیگر عوامل موثر بر روی کیفیت حکاکی همراه ما باشید.

بررسی وضوح یا رزولیشین و تاثیر آن بر افزایش کیفیت حکاکی لیزر

همانطور که گفتیم وضوح یکی از مهمترین عوامل برای داشتن حکاکی لیزر با کیفیت است. زمانی شما میتوانید یک حکاکی دقیق و ظریف داشته باشید که جزئیات دقیق تصویر با بهترین وضوح دیده شود. رزولیشین و تاثیر آن بر افزایش کیفیت حکاکی لیزر مسئلهای غیرقابل انکار است به همین دلیل اهمیت زیادی دارد. برای اینکه دستگاه برش لیزری شما یک حکاکی خوب را انجام دهد باید عوامل مختلفی را بررسی کنید. همچنین لازم است بدانید نوع تصویری که شما دارید بر کیفیت نیز موثر است برای مثال برخی به رزولیشین DPI 300 و برخی دیگر از تصاویر به DPI 600 نیاز دارند.

تنظیمات لیزر برای رزولیشین

تنظیمات لیزر برای رزولیشین

تنظیمات وضوح اهمیت بسیاری بر روی رزولیشین و تاثیر آن بر افزایش کیفیت حکاکی لیزر دارد. در ادامه به بررسی این تنظیمات مهم برای دستگاه برش لیزری میپردازیم.

DPI 75/200

از این تنظیمات برای قرار دادن موقعیت تصویر برای حکاکی لیزری استفاده میشود در واقع قصد لیزر نمونه اصلی را ندارید و بعد از تست کردن موقعیت اقدام به حکاکی نمونه اصلی میکنید.

DPI 300

DPI 300 گزینه مناسبی برای حکاکیهای با کیفیت نیست در این نوع تنظیمات رزولیشین و تاثیر آن بر افزایش کیفیت حکاکی لیزر چندان دیده نمیشود به همین دلیل معمولا از آن برای لیزر کردن شکلهای ساده و متنها استفاده میشود.

DPI 400

یکی از بهترین گزینه که تاثیر زیادی در سرعت حک نیز دارد DPI 400 است به همین دلیل از آن استفادههای زیادی نیز میشود. برای داشتن کیفیت بهترین حکاکی لیزر میتوانید از DPI 600  نیز استفاده کنید.

DPI 1200

DPI 1200 یکی از با کیفیتترین گزینهها برای حکاکی لیزر با کیفیت عالی است. به ندرت از DPI 1200 برای حکاکی استفاده میشود در نتیجه میتوان برای پروژههای مهم از همان DPI 600 استفاده کرد.

بررسی سرعت حک در دستگاه برش لیزر

بررسی سرعت حک در دستگاه برش لیزر

سرعت از دیگر عواملی است که اهمیت بسیاری در رزولیشین و تاثیر آن بر افزایش کیفیت حکاکی لیزر است. سرعت حک نیز به عوامل مختلفی از جمله نوع متریالی که قرار است مورد استفاده قرار بگیرد و همچنین نیروی دستگاه برش بستگی دارد. همانطور که گفتیم متریالهای مختلف تاثیر زیادی در سرعت حک دارند. برای مثال چوب‌‌ها به سختی به کمک لیزر حکاکی یا برش خورده میشوند به همین دلیل به قدرت بسیاری نیاز دارند اما اکریلیکها به راحتی لیزر میشوند در نتیجه دستگاه لیزر میتواند قدرت پایینتری داشته باشد.

مدت زمان حکاکی لیزر

از دیگر عواملی که در رزولیشین و تاثیر آن بر افزایش کیفیت حکاکی لیزر اهمیت دارد، زمان لیزر است. زمانی که قرار است یک تصویر با وضوح و کیفیت عالی حکاکی شود مدت زمان زیادی برای آن باید صرف شود و برای حکاکی لیزر با وضوح کمتر نیز زمان کمتری نیاز است. در ادامه با مدت زمانهای حک لیزر آشنا میشویم.

  • DPI 150: 1:01
  • DPI 300: 1:53
  • DPI 400: 2:28
  • DPI 600: 3:33
  • DPI 1200: 6:57

استفاده از دستگاه برش لیزر برای حکاکی 

استفاده از دستگاه برش لیزر برای حکاکی 

رزولیشین و تاثیر آن بر افزایش کیفیت حکاکی لیزر به دستگاه برش لیزری و نحوه کار آن با دستگاهها نیز مرتبط است. برای خرید بهترین دستگاههای حکاکی لیزر بهتر است از برندهای معروف و با کیفیت استفاده کنید. همچنین علاوه بر تمامی این موارد آشنایی با تکنیکهای مرتبط با متریالهای مختلف آشنا باشید تا بتوانید به راحتی و بدون مشکل حکاکی لیزر را انجام دهید.

مزایای خرید دستگاه حکاکی با لیزر

رزولیشین و تاثیر آن بر افزایش کیفیت حکاکی لیزر و استفاده از دستگاههای لیزر مزایای زیادی دارد که شامل موارد زیر میشود.

  • طراحی حرفهای و کاربردی همراه با ظاهری زیبا
  • دقت و ظرافت بالا
  • کم بودن درصد خطا
  • سرعت بالا
  • مناسب برای پیچیدهترین طراحها
  • ثبات بالای طراحها در برابر تغییر دما
  • امکان حکاکی بارکد
  • مناسب بودن قیمت در مقایسه با سایر روشهای حکاکی

کاربرد حکاکی لیزری و استفاده از دستگاه لیزر

کاربرد حکاکی لیزری و استفاده از دستگاه لیزر

از حکاکی لیزری میتوان به موارد بسیاری از جمله هدایای تبلیغاتی، قطعات صنعتی، لوگو، کیف پول، چرم واشاره کرد.. پس اگر به دنبال راهاندازی یک کسب و کار جدید هستید میتوانید با خریداری یک دستگاه لیزر اقدام به حکاکی بر روی سطوح و متریالهای مختلف کنید و کسب و کار جدید خود را شروع کنید. برای خرید این دستگاهها با بهترین کیفیت میتوانید از فروشگاه اینترنتی صدرا لیزر کالای مورد نظر را تهیه کنید.

چرا فروشگاه صدرا لیزر؟

صدرا لیزر با 15 سال فعالیت در حوزه دستگاههای لیزر یکی از بهترین فروشگاهها برای خرید دستگاههای حکاکی لیزر است. این مجموعه با وارد کردن بهترین دستگاهها از سوئیس گزینه اول بسیاری از افراد برای خرید است. همچنین رزولیشین و تاثیر آن بر افزایش کیفیت حکاکی لیزر از مهمترین دلایل برای خرید دستگاه است. از دیگر خدمات این مجموعه میتوان به پشتیبانی حرفهای، مشاوره تخصصی، خمکاری، برش لیزری غیر فلزات، خدمات پس از فروش، نرمافزار دستگاه برش لیزر، تعمیر دستگاه و سرویس آنها به صورت سالانه واشاره کرد.