چنانچه نیاز به اطلاعاتی درباره برش لیزری ورق فلزی دارید، این مطلب را مطالعه کرده تا با این روش مدرن و کاربردی به طور کامل آشنا شویدامروزه با پیشرفت تکنولوژی وسایل جدید تر و کاربردی تری به جای ابزار های سنتی و دستی برای برش انواع فلزات ساخته شده اندبرش لیزری ورق فلزی این امکان را می دهد که قطعات بسیاری را در زمان کم و به صورت همزمان و یکدست تولید و برش دادعلاوه بر این موارد، دقت در برش لیزری ورقه های فلزی بسیار بالاست.

مزایای برش لیزری ورق فلزی

مزیت استفاده از برش لیزر فلزات ، ظرافت بالای آن است و برای برش هایی تا ضخامت 31میلی متر روش مناسبی می باشددر برش لیزری ورق فلزی که در اغلب مواقع با استفاده از تکنیک های برش CNC انجام می شود، نیازی به جابجایی ورقه های فلزی نیست و این امر مانع از خراش قسمت های زیر ورقه ها می شودبرش CNC لیزری از جمله مدرن ترین وسیله ها برای برش انواع فلزات می باشداز دیگر مزیت های برش لیزری ورق فلزی، تولید شکل های پیچیده و دلخواه، برش بدون پلیسه، صافی و یکدستی سطح بالا است.

موارد استفاده از برش لیزری قطعات فلزی

موارد استفاده از برش لیزری قطعات فلزی

از خدمات برش لیزری ورق فلزی می توان به موارد زیر اشاره کردبرش لیزری برای قطعات تبلیغاتی، برای تولید در های ساختمانی و سایر مکان ها، برای تابلو های فروشگاه ها و سایر مراکز خدماتی، برای تولید قطعات خودرو و ماشین آلات، برش لیزری انواع فلزات با ضخامت های مختلف و جنس متفاوت از جمله آهن، برنج، آلومینیوم و استیل، برای تولید لوستر های منازل و مکان های دلخواه، برای تزئین نمای ساختمان ها و غیره.

اگر نیاز به خدمات برش لیزر دارید ما در صدرا لیزر در خدمت شما هستیم.

روش های متداول برش فلزات

روش های رایجی که برای برش لیزر ورق  وجود دارد شامل موارد زیر می باشد:

  • روش هواگاز که بیشتر برای ساخت قطعات فلزی سنگین و بزرگ، همچنین ماشین آلات سنگین به کار گرفته می شودبه صرفه ترین سوخت در روش هواگاز، گاز طبیعی است که به راحتی قابل دسترس می باشد.
  • روش واتر جت که برای ساخت قطعه های دقیق و ظریف ماشین آلات و برش کلیه ی مواد استفاده می شودبا استفاده از روش واتر جت می توان طیف وسیعی از مواد را با فشار زیاد آب و یا با ترکیبی از آب و مواد ساینده برش داد.
  • روش پلاسما که برخلاف روش هواگاز بیشتر برای ساخت قطعات فلزی سبک و ضخامت کم به کار گرفته می شوددر روش پلاسما، فولاد و یا سایر فلزات با استفاده از مشعل برش داده می شوند.
  • روش لیزر که جدید ترین و پیشرفته ترین روش می باشد که برای ساخت قطعات دقیق ماشین آلات و ورقه های فلزی با ضخامت کم استفاده می شوددر این روش از اشعه ی لیزر برای برش دادن اجسام مختلف استفاده می شود که علاوه بر برش، حکاکی های مختلف و متنوع را روی اجسام مختلف ایجاد می کند.
خم کاری ورقه های فلزی و روش های آن

خم کاری ورقه های فلزی و روش های آن

خم کاری ورقه های فلزی مانند برش لیزری ورقه های فلزی از عملیات های رایج و پرکاربرد در صنعت امروزه می باشدخم کاری یک فرایند مکانیکی است که از طریق فشار وارد کردن بر ورقه های فلزی باعث خم شدن فلزات می شود.

انواع روش های خم کاری ورقه های فلزی وجود دارد که با توجه به عواملی مانند ضخامت ورقه های فلزی، جنس ورقه ها، میزان خم کردن آن ها و همچنین طرح مد نظر، نوع خم کردن متفاوت می شودروش های خم کردن فلزات با توجه جنس فلزات به دو صورت سرد و گرم می باشدبدین معنا که زمانی که ورقه های غیر آهنی برای خم کردن مورد نظر باشد، آن ها را در حالت سرد خم کاری می کنیم.

اما زمانی که میزان کربنی که در ورقه های فلزی وجود دارد بیشتر از 2/1% باشد، برای خم کردن آن ها ابتدا باید این نوع ورقه ها را گرم کنیمزیرا قابلیت خم کردن این نوع ورقه های فلزی کاهش پیدا می کند و نیاز به گرم کردن آن ها برای خم شدن راحت تر وجود داردخم کردن اتوماتیک که با استفاده از تکنیک CNC انجام می شود، با دقت بسیار بالایی انجام می گیرد.

چرا از روش برش لیزری ورق فلزی استفاده می کنیم؟

چرا از روش برش لیزری ورق فلزی استفاده می کنیم؟

برش لیزری ورق فلزی از نظر زمان، مکان و نیروی انسانی نسبت به روش های قدیمی تر مقرون به صرفه می باشدسرعت زیاد به معنای کاهش کیفیت نمی باشد، بلکه برش لیزری باعث افزایش کیفیت و کارایی محصول می شود چون قطعات اضافی ندارد.

این نوع برش بسیار دقیق انجام می شود و توانایی افراد متخصص برای ساختن ابزار و قطعات پیچیده را بالا می بردبرش لیزری ورقه های فلزی از نظر هزینه نیز مقرون به صرفه می باشد، زیرا باعث می شود که از مواد اولیه به بهترین شکل ممکن استفاده شود.

آیا در برش لیزری ورق فلزی نیازی به نیروی انسانی نیست؟

آیا در برش لیزری ورق فلزی نیازی به نیروی انسانی نیست؟

برش لیزری ورقه های فلزی به نیروی انسانی کمتری نیاز دارد، زیرا کاری که در گذشته به صورت دستی و توسط تعداد زیادی از افراد انجام می شد اکنون توسط یک دستگاه و به صورت دقیق انجام می شوداما این به معنای کنار گذاشتن کامل نیروی انسانی نیست و آموزش افراد برای استفاده از این دستگاه همچنان مورد توجه استبنابراین نیروی انسانی از عناصر مهم می باشد و همواره نیاز به افراد متخصص و حرفه ای در زمینه ی استفاده از دستگاه ها مورد توجه بوده است.

برش لیزری ورق فلزی برای چه نوع فلزاتی استفاده می شود؟

برش لیزری ورقه های فلزی برای بسیاری از فلزات قابل استفاده می باشد، از جمله آلومینیوم تا ضخامت 10میلی متر، برنج تا ضخامت 3 میلی متر که این دو از فلزات رنگی می باشند و همچنین آهن تا ضخامت 20 میلی متر، گالوانیزه تا ضخامت 10میلی متر و استیل تا ضخامت 5 میلی متر استفاده می شود.