از ابتدای ماه مارس سال ۲۰۰۹، امکان خرید دستگاه‌های دست دوم بیسترونیک با وارانتی از تولیدکننده اصلی (بیسترونیک) از طریق مرکز نوسازی بیسترونیک فراهم شده است. کیفیت هر محصول را می‌توان به آسانی از عمر مفید آن شناخت. جای شگفتی نیست که دستگاه‌های لیزر بیسترونیک کماکان بعد از سال‌ها با اطمینان در حال ارائه خدمات با کیفیت می‌باشد و تعداد زیادی از این ماشین‌آلات قدیمی در سالن‌های تولید نقاط مختلف دنیا یافت می‌شود. با این حال اغلب ماشین‌آلات در طول عمر مفید خود تنها در یک شرکت کار نکرده و احتمالا به عنوان دستگاه دست دوم به شرکت‌های دیگر فروخته می‌شود. از ابتدای مارس ۲۰۰۹، ماشین‌آلات بیسترونیک دست دوم بصورت تخصصی در مرکز بازسازی بیسترونیک در رومانی، بازسازی و آماده فروش مجدد می‌شود. با توجه به تقاضای بالا برای این ماشین آلات، تعداد زیادی از دستگاه‌ها از این تاریخ بازسازی و فروخته شده است.

پروسه بازسازی

ستگاه‌های برش لیزر با عمر کمتر از ۸ سال از تمامی نقاط اروپا به رومانی آورده می‌شود. عملیات بازسازی ماشین آلات توسط ۴ تکنسین انجام می‌شود و بصورت میانگین چهار هفته زمان می‌برد. بگفته سرپرست بخش بازسازی آقای توماس ابرواین؛ برای بازسازی ماشین‌آلات یک روال عمومی وجود ندارد و ما جزئیات هر دستگاه را بررسی می‌کنیم و بر مبنای آن بازسازی‌های لازم را ارزیابی می‌کنیم. دستگاه‌ها از طریق شعبات متعدد بیسترونیک در اروپا تامین می‌شود. آنها دستگاه‌های دست دوم را خریده و به مرکز بازسازی می‌فروشند. پس از رسیدن به رومانی دستگاه‌ها نصب شده و روشن می‌شوند. جهت ارزیابی دقیق لیست بازسازی‌های لازم، قطعات متعددی توسط دستگاه برش می‌خورد. با توجه به اینکه بیسترونیک با هر دستگاه بازسازی شده وارانتی ارائه می‌دهد، مشتری می‌تواند اطمینان داشته باشد که بازسازی نه تنها بصورت حرفه‌ای انجام شده، بلکه بسیار گسترده و فراگیر می‌باشد. وارانتی بر اساس عمر دستگاه رده‌بندی می‌شود. برای دستگاه‌های با عمر کمتر از ۵سال، وارانتی یک سال و برای ماشین های قدیمی‌تر ۶ماه است. پس از اتمام بازسازی دستگاه مجدد رنگ می‌شود تا ظاهر آن هنگام تحویل به مشتری نو باشد. ماشین‌آلات دست دوم بازسازی شده از طریق شعبات بیسترونیک و یا نماینده بیسترونیک در هر کشور فروخته می‌شود. بنابراین مشتری بیسترونیک با رابط‌های مورد اعتماد کمپانی بیسترونیک در تعامل خواهد بود.

اگر نیاز به خدمات برش لیزر دارید ما در صدرا لیزر در خدمت شما هستیم.

تصمیمی در راستای منافع مشتریان

دلایل متعددی باعث شد که بیسترونیک در ابتدای سال ۲۰۰۹ فروش ماشین آلات دست دوم را آغاز کند. با توجه به عمر شرکت و تولید پیوسته ماشین آلات جدید، تعداد ماشین آلات موجود در بازار پیوسته در حال افزایش است در نتیجه تعداد ماشین آلات دست دومی که در بازار خرید و فروش می شود و احتیاج به بازسای دارد نیز بیشتر می شود. بیسترونیک قصد ندارد که از این به بعد این تجارت را به فروشندگان ماشین آلات دست دوم واگذار کند، هم از لحاظ اقتصادی و هم جهت حفاظت از خوشنامی برند بیسترونیک. مشتریانی که بجای خرید از فروشندگان متفرقه، دستگاه دست دوم را از بیسترونیک خریداری کنند از جهات مختلف متنفع خواهند شد. اول اینکه بازسازی توسط متخصصان بیسترونیک و با استفاده از قطعات اصلی انجام خواهد شد. دوم اینکه همانند یک دستگاه نو، دستگاه دست دوم توسط متخصصان بیسترونیک در کارخانه مشتری نصب خواهد شد. سوم اینکه بیسترونیک قادر است در صورت لزوم بهینه سازی های لازم و ارتقا نرم افزار لازم را روی دستگاه انجام دهد. چهارم اینکه مشتری مستندات دستگاه را به زبانی که انتخاب میکند دریافت خواهد کرد. و در نهایت اینکه اگر دستگاه مشتری ایرادی پیدا کرد درست همانند مشتری یک دستگاه نو از خدمات پس از فروش بیسترونیک بهره خواهد برد.