امروزه کاربرد لیزر در برش لیزر غیر فلزات مخصوصا فشن و مد بسیار گسترده و زیاد است. شما حتی نمی‌توانید تصور کنید که لباس ‌هایی که می‌پوشید تا درصد بسیار بالایی توسط لیزر ها ساخته شدند. کاربرد لیزر در فشن و مد در زمینه‌ های بسیار زیادی مانند تولید جواهرات، ساخت پارچه لباس ‌ها، و تولید کیف و کفش می باشد. جواهرسازان با استفاده از لیزر های برش می‌توانند به راحتی و با ظرافت ‌های بسیار بالا روی فلز های گوناگون و باارزش حکاکی نماید و طی چند مرحله طرح ‌های بسیار زیبا با ظرافت بسیار بالا و کیفیت های عالی را برای شما تولید نمایند و بدست مشتریان برسانند‌. همچنین لیزر ها می توانند در برش سنگ‌ ها و انواع مختلف فلز ها به جواهرسازان کمک نماید تا آن‌ ها بتوانند سریع ‌تر کار خود را پیش ببرند. در صنعت مد و لباس نیز برای برش انواع مختلف پارچه ‌ها از لیزرها استفاده می شوند. همچنین برای طراحی روی پارچه ها و یا زدن طرح ‌های مناسب و زیبا و یا بریدن پارچه ‌ها و یا انداختن طرح روی آن ‌ها تماماً توسط لیزر ها با کیفیت بسیار بالا و سرعت بسیار بالا و همچنین هزینه پایین انجام می‌شود. همچنین امروز در تولید انواع مختلف کیف ‌ها و کفش ‌ها نیز از دستگاه برش لیزر برای حکاکی روی این محصولات استفاده می شود. پس تا این‌ جا شما با گستردگی کاربرد لیزر در فشن و مد آشنا شدید و فهمیدید که دستگاه های لیزر علاوه بر صنایع مختلف گوناگون دیگر مانند زمینه ‌های دکوراسیون و صنعتی در زمینه مد و لباس نیز کاربرد بسیار بالایی دارند و می‌توانند به طراحان مد و فشن کمک کنند.

کاربرد لیزر در فشن و مد جواهرات

به طور کلی برش لبیزر به دو دسته برش لیزر فلزات و برش لیزر غیر فلزات تقسیم می شود. در جواهرسازی کاربرد لیزر در فشن و مد بسیار گسترده می باشد. به دلیل این ‌که جواهر ها بسیار ظریف و کوچک می باشند برای ساخت آن ‌ها استفاده از دست و ابزار دستی کاری سخت و بسیار زمان ‌بری می باشد. همچنین در شرایطی ممکن است که کیفیت و زیبایی لازم را نداشته باشند پس جواهرسازان با استفاده از دستگاه ‌های برش لیزری می‌توانند به راحتی و با بازدهی بسیار بالا همچنین ظرافت بالا اقدام به تولید انواع مختلف جواهر ها در کمترین زمان وکمترین هزینه نمایند. به دلیل این‌ که برای ساخت جواهر ها از دست استفاده نمی‌شود، پس در نتیجه زمان بسیار کمتری برای ساخت آن ‌ها صرف می‌شود و جواهرسازان می‌توانند در وقت و هزینه خودشان صرفه‌ جویی بسیاری نمایند، و در زمان پایین تعداد بسیار زیادی جواهرات تولید نماید. همچنین به دلیل این ‌که ساختن این جواهر ها دیگر مانند قبل سخت نخواهد بود جواهر سازان ‌کارمزد کمی برای ساخت این جواهر ها می گیرد پس در نتیجه در هزینه‌ های خریداران نیز صرفه ‌جویی بسیار زیادی می شود. پس کاربرد برش لیزر در زمینه مد و فشن و جواهرات کمک بسیاری در زمینه ساخت جواهر های با کیفیت هم به شما خریداران و هم جواهرسازان کرده ‌است.

کاربرد لیزر در زمینه برش پارچه ‌ها و دوخت لباس

پیش‌ تر ما در رابطه با کاربرد لیزر در فشن و مد جواهرات برای شما به طور مفصل صحبت کردیم، و شما را کمی با کاربرد این وسیله در زمینه برش پارچه ‌ها و لباس‌ ها آشنا کردیم. حال نوبت آن است که شما دقیق‌تر بر کاربرد لیزر در فشن و مد در زمینه برش پارچه‌ ها و لباس ‌ها بیشتر بدانید‌. همان‌ طور که می‌دانید امروز صنعت مد و فشن در لباس ‌هایی که می‌پوشیم به یک صنعت بسیار پرسود و مهم تبدیل شده است‌. افراد بسیار زیادی می‌کوشند که خود را با این صنعت هماهنگ سازند و از زیبایی ‌های آن لذت ببرند‌. لیزر ها امروزه تاثیر بسیار زیاد و مهمی روی طرح ‌هایی که بر روی لباس ‌های ساخته ‌شده در این زمینه دارند، و کمک بسیار زیادی به طراحان مد و صنعت کرده اند. لیزر ها می‌توانند با برش پارچه ‌ها به صورت ‌های گوناگون و متنوع و زیبا و همچنین طراحی و زدن طرح ‌های گوناگون و زیبا روی آن‌ ها، پارچه ‌ها را تزیین نمایند و آن‌ ها را برای دوخت لباس‌ های زیبا، مناسب‌تر سازند. همچنین استفاده از دستگاه‌ های برش لیزر برای بریدن پارچه های لباس ‌ها فواید گوناگونی دارند، که ما در ادامه بررسی آن ‌ها خواهیم پرداخت‌. ما می‌توانیم از دستگاه برش لیزر برای برش طرح ‌های مشابه در تعداد بسیار بالا به صورت یکسان استفاده کنیم. ما می توانیم در اندازه‌ ها و حجم ‌های بسیار مختلف و متنوعی از دستگاه برش لیزر استفاده کنیم. دستگاه‌های برش لیزر می‌توانند پارچه‌ هایی را با کیفیت و جنس متنوع و گوناگون به راحتی و بدون مشکل برش دهند. یکی از مهم‌ ترین و غیر قابل ‌انکار ترین فواید این دستگاه‌ ها این است که آن ‌ها می‌توانند با سرعت بسیار بالا و کیفیت بسیار بالا کار برش را انجام دهند. در نتیجه زیباتر بودن و با کیفیت‌ تر بودن برش این پارچه ها باعث دوخت تمیزتر و زیباتر شدن لباس‌ ها می‌شود.

اگر نیاز به خدمات برش لیزر دارید ما در صدرا لیزر در خدمت شما هستیم.

کلام آخر

تا این‌ جای کار شما با کاربرد لیزر در فشن و مد آشنا شدید و متوجه شدید که این لیزر ها چگونه می‌تواند به طراحان لباس و جواهر سازان همچنین کیف و کفش سازان کمک نمایند تا آن‌ ها بتوانند طرح ‌های زیبایی مورد نظر خود را با دقت و ظرافت بسیار بالا روی محصولاتشان چاپ نمایند و باعث زیباتر شدن و پرفروش‌تر شدن محصولاتشان شوند. اما جالب است بدانید که این لیزر ها چگونه عمل برش را انجام می‌دهند. لیزر ها در انواع بسیار مختلف و متفاوتی وجود دارند که هر کدام از آن‌ ها برای برش و حکاکی روی مواد اولیه مختلفی مناسب می‌باشند. برای مثال برای برش و یا حکاکی روی جواهرات از یک نوع لیزر خاص و برای برش و حکاکی روی پارچه‌ های گوناگون با جنس های متفاوت از دستگاه‌های برش لیزر مخصوصی استفاده می‌شود. این دستگاه ‌ها معمولاً با برق کار می‌کند و انرژی بسیار کمی را مصرف می‌نمایند و باعث کاهش هزینه ‌های بسیاری برای تولیدکنندگان می‌شوند. همچنین استفاده از این دستگاه ‌ها برای محیط ‌زیست هیچ‌ گونه آسیب و ضرری ندارد و هیچ‌گونه فرآورده شیمیایی و خطرناکی را به محیط زیست وارد نمی‌کند، اما بسیاری از جواهرسازان اگر بخواهند با دست و ابزار دستی اقدام به تولید جواهر ها نمایند متأسفانه مواد شیمیایی خاص و خطرناکی را وارد چرخه محیط زیست می‌نمایند که برای زمین و محیط زیست اصلاً خوب نیست.