دستگاه برش لیزری چیست؟ دستگاه حکاکی و برش لیزر چه کاربردهایی دارد؟ چرا به دستگاه برش لیزر نیاز داریم؟ دستگاه برش لیزری چگونه کار میکند؟ قیمت دستگاه برش لیزر چقدر است؟ چگونه از دستگاه برش لیزر مراقبت کنیم؟ وظایف اپراتور دستگاه برش لیزر چیست؟ و بسیاری سوالات دیگر در مورد کار با دستگاه برش لیزر که در ادامه با هم

مورد بررسی قرار می دهیم. در صورتی که شما نیز قصد خرید و یا کار با دستگاه برش لیزر را دارید با ما همراه باشید تا نحوه کار و عملکرد دستگاه برش لیزر را بیشتر برای شما توضیح دهیم.

دستگاه برش لیزر چیست؟

قبل از اینکه با نحوه کار با دستگاه برش لیزر آشنا شوید بهتر است با خود دستگاه حکاکی و برش لیزری آشنایی کامل داشته باشید. سپس کارکرد دستگاه را بدانید و بعد کار با دستگاه لیزری را شروع کنیم. دستگاه برش لیزر در دو گروه کلی دستگاه حکاکی و برش لیزر فلزات و دستگاه حکاکی و برش لیزر غیر فلزات تقسیم می شود. بسته به اینکه در کجا و چه کاربردی داشته باشید می توانید دستگاه مورد نظرتان را خریداری نمایید. اگر دوست دارید با خرید دستگاه لیزر بیشتر آشنا بشید حتما به لندینگ های دیگه صدرا لیزر مراجعه کنید.

دستگاه برش لیزری فلزات

این مدل دستگاه تمامی متریال ها از جمله فلزات و غیر فلزات را برش می زند. محدودیت متریال ندارد. با توجه به توان و قطعات دستگاه، مدل های متفاوتی از دستگاه موجود می باشد.

دستگاه حکاکی و برش لیزری غیر فلزات

این مدل دستگاه تمامی متریال ها از جمله: چوب، پلاستیک، پارچه وبه جز فلزات را حکاکی کرده و برش می زند. این مدل دستگاه نیز با توجه به توان مصرفی در گروه های متفاوتی قرار می گیرد.

نحوه کار با دستگاه حکاکی و برش لیزری چگونه است؟

نحوه کار با دستگاه حکاکی و برش لیزری چگونه است؟

تا به اینجا با دستگاه برش لیزر و مدل های متفاوت دستگاه برش لیزری آشنا شدید. اکنون نوبت آن است که با کارکرد این دستگاه نیز آشنا شوید. کار کردن با دستگاه حکاکی و برش لیزری بسیار آسان است. اما باید به چند نکته توجه ویژه داشته باشید.

اگر نیاز به خدمات برش لیزر دارید ما در صدرا لیزر در خدمت شما هستیم.

قبل از هر چیز باید طرح مورد نظر توسط طراح یا گرافیست ساخته شود. سپس طرح مورد نظر را به برنامه مخصوص دستگاه برش لیزر ارسال می کنیم. قسمت هایی که باید حکاکی و برش داده شود را با رنگ مخصوص به خود مشخص می کنیم. توان دستگاه را با استفاده از نرم افزار مشخص می کنیم. سپس یک بار تنظیمات انجام شده را توسط نرم افزار و به صورت شبیه سازی شده تست می کنیم تا مطمئن شویم تمامی موارد به درستی تنظیم شده باشد. بعد از آن طرح را به دستگاه ارسال می کنیم. توان دستگاه و سرعت حکاکی و برش را مشخص می کنیم. دستگاه به صورت اتوماتیک شروع به حکاکی و برش می کنید.

توان حکاکی و برش هر نوع متریال متفاوت می باشد. همچنین تنظیمات هر دستگاه با دستگاه دیگری نیز متفاوت است. تنظیماتی که بر روی دستگاه انجام می دهید با توجه به توان و ساعت مصرف تیوب لیزر تنظیم می شود. حتی به یاد داشته باشید که اگر شما متریالی را صبح برش بزنید و دستگاه مدام در حال کار باشد آخر وقت بخواهید همان برش را بر روی همان متریال بزنید تنظیمات را باید تا حدی تغییر دهید به عنوان مثال باید توان دستگاه یا سرعت کار دستگاه را افزایش دهید.

این موارد به دلیل این است که در هنگام کار با دستگاه زمانی که متریال با نور لیزری می سوزد از خود دوده تولید می کند و این دوده بر روی عدسی، آینه ها و سایر قطعات دستگاه می نشیند که قدرت دستگاه را پایین می آورد. بنابراین تنظیمات دستگاه را باید همیشه چک کنید و اپراتور نباید در هنگام کار دستگاه از کنار دستگاه برش لیزری تکان بخورد.

نکات ایمنی کار با دستگاه حکاکی و برش لیزری

نکات ایمنی کار با دستگاه حکاکی و برش لیزری

دستگاه برش لیزری به همان میزان که جذاب است خطرناک نیز می باشد. در صورتی که شما برخی موارد را رعایت نمایید علاوه بر اینکه دستگاه خطری برای شما ندارد شما می توانید به بهترین نحو از دستگاه استفاده نمایید. در ادامه به برخی از این موارد اشاره می کنیم:

  • در هنگام کار با دستگاه برش لیزری درب شیشه ای دستگاه را حتما ببندید.
  • از ورود کودک و افراد غیر حرفه ای به محیط کارگاه جدا خودداری کنید.
  • دستگاه برش لیزری خود را به صورت روزانه با استفاده از گوش پاک کن و پد الکلی تمیز کنید. میزان الکل باید خیلی کم باشد که به قطعات آسیبی وارد نشود.
  • استفاده از دستکش و عینک مخصوص را فراموش نکنید.