مطمئنا اگر تا به حال از شیوه های متنوع برش لیزری پلکسی در تولید محصولات خود استفاده نکرده اید بی شک تصاویری از آن در جای جای شهر به چشمتان خورده است. در یک تعریف ساده برش لیزری پلکسی یک تکنولوژی دقیق و مقرون به صرفه است که در جهت برش و حک قطعات سفارشی استفاده می شود. این سرویس به راحتی می تواند رنگ های متنوعی را در حین برش ایجاد کرده تا به این طریق محصولات شما خاص و متفاوت به نظر برسند. به علاوه آنکه دقت، توانایی و سرعت در برش موجبات تمایز آن با سایر شیوه های مشابه را فراهم آورده است. شاید به همین خاطر است که در صنعت تبلیغات و بازاریابی استفاده از فناوری رایج در برش لیزری پلکسی از اهمیت بالایی برخوردار است. اگرچه استفاده از آن نیز برای تولید محصولات در صنایع مختلف همواره در حال رشد و توسعه است. به طوری که می توان گفت طی چند سال اخیر دستگاه برش لیزری پلکسی توانایی های خود را در انواع صنایع و تولیدات وابسته به خود نمایان ساخته است. از جمله این صنایع می توان به:

  • حیطه کارهای هنری
  • ساخت هدایا و یادبودها
  • تابلوسازی خلاقانه
  • ماکت سازی
  • استندهای تبلیغاتی
  • و…اشاره کرد.

برش لیزری پلکسی چیست؟

آشنایی با ویژگی های برش لیزری پلکسی

برترین ویژگی های برش لیزری پلکسی کدامند؟ طی چند سال اخیر فناوری های مرتبط با صنعت لیزر غیر فلزات برای برش و حکاکی رشد چشمگیری داشته است و در نتیجه قریب به اکثریت محصولات با جنس پلکسی با استفاده از این دستگاه قابل پردازش است. پلکسی به نوعی پلاستیک مرغوب با ترکیبات کربن گفته می شود که از لحاظ شفافیت، زیبایی و سبکی شباهت های بسیاری با شیشه دارد. به علاوه آنکه تنوع و دوام این محصول با کیفیت موجب شده تا از آن برای ساخت و تولید انواع محصولات مختلف، حکاکی روی تصاویر، ساخت لوگو و… استفاده شود.

اگر نیاز به خدمات برش لیزر دارید ما در صدرا لیزر در خدمت شما هستیم.

بهتر است برشی پلکسی با لیزر انجام شود. از آنجایی که عملیات مربوط به لیزر در این دستگاه با کمک اشعه انجام می گردد در نتیجه لیزر پلکسی و برش آن در نهایت دقت، ظرافت و حساسیت انجام می شود. به علاوه آنکه پلکسی با مثابه شیشه اگرچه جزئیات را به وضوح نشان می دهد اما فاقد مشخصه شکنندگی است و این خود عملیات برش لیزری پلکسی را برای انجام کارهایی نظیر خم کاری، سوراخ کاری، حکاکی و و… آسان نموده و در نهایت پروژه با کیفیت و ایده آلی را تحویل مشتری خواهد داد. در ادامه بیشتر درباره ویژگی های منحصر به فرد این دستگاه بر روی پلکسی توضیح خواهیم داد:

  • امکان برش طرح های متنوع با پیچیدگی بالا
  • حساسیت و دقت بالا در برش
  • مهارت و قدرت ظریف کاری بالا در برش
  • عدم نیاز به دخالت دست
  • سرعت بالا در برش
  • سهولت تبدیل طرح های مورد دلخواه به محصول، لوگو و…

آشنایی با ویژگی های برش لیزری پلکسی

آشنایی با انواع کاربرد دستگاه برش لیزری پلکسی

درباره انواع کاربرد دستگاه برش لیزری پلکسی در صنایع و تولیدات وابسته به خود گفتنی های سودمند بسیاری است. از جمله مزیت هایی که این تکنولوژی پیشرفته با خود به همراه دارد این است که برای استفاده از آن دیگر نیازی به کشیدن طرح های گوناگون و بعضا پیچیده برای برش های دستی و تبدیل آن ها به محصول نیست؛ زیرا کار با لیزر با سهولت و سرعت منحصر به فردی انجام می شود. به عنوان یک قاعده کلی هر گونه طرح و یا ایده ای که مد نظر داشته باشید در برش لیزر پلکسی کاملا مطابق خواسته تان به محصول دلخواه تبدیل خواهد شد. به علاوه آنکه در این شیوه از برش برخلاف سایر روش های سنتی سرعت و توانایی دستگاه بر اساس ضخامت و اندازه ورق پلکسی تعیین می شود. انواع کاربردهای برش لیزری پلکسی به شرح زیر است:

  • طراحی و ساخت انواع محصولات تبلیغاتی
  • ساخت انواع تابلوهای لیزری
  • طراحی و تولید انواعی از لوازم التحریر
  • ساخت انواع لوح و تندیس های تقدیر
  • طراحی و تولید انواع استندهای نمایشگاهی
  • ساخت قطعات صنعتی
  • ساخت انواع ماکت با جنس پلکسی
  • ساخت انواع ساعت های تبلیغاتی
  • ساخت انواع ویترین با جنس پلکسی

آشنایی با انواع کاربرد دستگاه برش لیزری پلکسی

شیوه کار با برش لیزری پلکسی چگونه است؟

در این بخش از مطلب خود می خواهیم در رابطه با خدمات و شیوه کار با برش لیزری پلکسی برایتان صحبت کنیم. همانطور که از پیش گفته شد پلکسی نوعی متریال مرغوب و بادوام است که از آن برای ساخت انواع محصولات لاکچری و شیک استفاده می شود. از مهم ترین دلایل برش پلکسی با لیزر زیبایی، مقاومت و انعطاف بالای آن است که دادن مقداری خرارت از طریق اشعه لیزر می توان آن را به هر حالتی خم کرده و شکل داد. از آنجایی که ابن برش به صورت خودکار و تمام اتوماتیک انجام می شود لذا پس از فرایند برش دیگر نیازی به پرداخت کاری نیست. چون که نقاط برش خورده بسیار شفاف و بی عیب و نقص هستند. مهم تر آنکه طرح های مورد دلخواه برای برش پلکسی را می توان به آسانی و در یک بازه زمانی خیلی کوتاه از سیستم های کامپیوتری به داخل دستگاه لیزر منتقل نمود.

بر خلاف شیوه های سنتی برای برش، کیفیت و عملکرد بالای تکنولوژی برش لیزری پلکسی باعث می شود تا بسیاری از هزینه های جانبی به حداقل برسند. از این رو می توان گفت قیمت برش لیزری پلکسی در مقایسه با سایر شیوه های سنتی برش کاری ارزان تر است

شیوه عملکرد این دستگاه به گونه ای است که با استعمال اشعه لیزر از راه یک خروجی تعبیه شده بر روی اجسامی با جنس پلکسی که برای برش دادن آماده شده اند پاشیده می شود. آن بخش برش داده شده از پلکسی یا تبخیر می شود و یا در اثر اشعه بسیار می سوزد. در نهایت بر اثر فشار زیاد دستگاه بر روی جسم پاک شده و طرح مورد نظر در نهایت کیفیت و زیبایی ایجاد می گردد. تابش لیزری پلکسی با توجه به میزان قدرتی که در دستگاه برای آن تعریف می شود محل مورد نظر از پلکسی را مورد برش قرار می دهد. جالب اینجا است که اشعه استفاده شده دستگاه از راه تحریک کردن مواد تولید شده از لیزر به دست می آید. به طوری که با تحریک کردن ماده مولد دستگاه اشعه تولید شده در تکه های اجسام برش داده شده همچون آینه ای منعکس می گردد. به این ترتیب جریان نور در نواحی برش داده شده ایجاد می شود.

نکات مهم درباره برش لیزری پلکسی

نکات مهم درباره برش لیزری پلکسی

بی شک کار کردن با دستگاه برش لیزری پلکسی برای افزایش راندمان بهتر و دقیق تر نیازمند رعایت اصول و قواعدی مختص به خود است. اول اینکه متریال هایی در دستگاه برش لیزری پلکسی تعبیه شده اند که مجموعه ای از فایل های وکتور و بیت مپ را تشکیل می دهند. فایل های وکتور که به انواع فرمول های ریاضی اختصاص داده می شود. همچنین فایل های مربوط به بیت مپ تعدادی از پیکسل ها نظیر فایل های فتوشاپی و عکس های دیجیتالی را در خود جای داده است؛ بنابراین نیاز است تا از پیش با تفاوت های این دو مقوله در برش پلکسی با لیزر آشنا شوید. اول اینکه نواحی مورد نظر برای برش را باید با فرمت ویکتور برش دهید. سپس بر روی فایل های بیت مپ هم عملیات مربوط به ظریف کاری همچون حکاکی را انجام می دهید.

ایده های جذاب برای کار با برش لیزری پلکسی

ایده های جذاب برای کار با برش لیزری پلکسی

با چند ایده خوب و جذاب برای نحوه کار کردن با برش لیزری پلکسی آشنا شوید.

پوشش

اگر می خواهید بر روی محصولی با جنس پلکسی عملیات حکاکی را انجام دهید حواستان باشد دود تولید شده از حکاکی بر روی لبه های جسم ایجاد قرار نگیرد؛ زیرا ممکن است در اثر دود لکه های داغ و سیاهی بر روی جسم به ایجاد شود. اگر می خواهید چنین اتفاقی در حین انجام کار به وجود نیاید و کیفیت و زیبایی محصول را تحت تاثیر قرار ندهد حتما لبه های سطح را با نوار چسب بپوشانید؛ زیرا نوار چسب از لبه های سطح در برابر دود و لکه های سیاه محافظت می کند. مهم تر آنکه پس از انجام عملیات حکاکی به آسانی برداشته می شود. اگر احساس کردید پس از استفاده از نوار چسب توان دستگاه در برش کمتر از انتظار شما است می توانید قدرت آن را کمی افزایش دهید

تنظیمات از پیش تعیین شده

شما می توانید برش پلکسی با لیزر را بر روی انواع محصولات با ضخامت های گوناگون انجام دهید. فقط کافی است دستگاه را از تنظیم کنید. به عبارتی تنظیماتی را تحت عنوان تنظیمات پیش فرض برای دستگاه تعریف کنید