تمام پلاستیک ها را می توان با برش لیزر پلاستیک به هر شکل و طرحی که بخواهیم در آوریم. پلاستیک ها جزو مواد آلی قابل انعطاف به شمار می روند که می توانند به روش قالب گیری اکسترود به صورت ورق یا در شکل های مختلفی تبدیل شوند. انواع مختلفی از پلاستیک ها موجود هستند. برش لیزر پلاستیک می تواند بر روی انواع مختلفی از پلاستیک ها که شامل ABS ، اکریلیک و پلی کربنات وانجام گیرد. پلاستیک غالباً کالایی ارزان به شمار می رود و می تواند کاربردهای وسیعی داشته باشد.

تقریباً می توان همه پلاستیک ها را با دستگاه برش لیزر پلاستیک برش داده یا حکاکی بر روی آن ها انجام داد. در پردازش مواد مختلف استفاده از لیزر نقشی پیشتاز دارد. با تنظیم دقیق طول موج لیزر می توان هر چیزی را برش داد.  پرتوی لیزر CO2 به راحتی توسط بیشتر پلاستیک ها جذب می شود و باعث می شود مواد پلاستیکی به طور مستقیم در مسیر پرتوی لیزر داغ شده و بخار شوند. برای انجام این کار باید توان لیزر به اندازه کافی تنظیم شود تا این کار صورت گیردبیشتر پلاستیک ها در صورت برش با لیزر به سرعت تبخیر می شون ، در نتیجه شاهد لبه های صاف و مستقیم با کمترین منطقه تحت تاثیر گرما  در قسمت برش داده شده پلاستیک هستیم.

با کمک پرتوی لیزر می توان هر طرح خاصی را بر روی مواد پلاستیکی به وجود آورد. به جرات می توان گفت که استفاده از این روش برش یکی از ارزان ترین و قابل اعتماد ترین روش ها برای کار بر روی پلاستیک است. انواع مختلف محصولات پلاستیکی مانند جاسوییچی، کارت ویزیت، آرم شرکت، کارت تخفیف، دکمه های گرانقیمت، حکاکی بر روی قطعات مختلف کامپیوتری ورا می توان با کمک لیزر ایجاد کرد. حتی می توان به کمک لیزر بر روی مواد پلاستیکی مختلف حکاکی انجام داد. این روش حکاکی دوام بسیار بالایی دارد و اطلاعات چاپ شده با لیزر به هیچ وجه در معرض سایش و از بین رفتن قرار نمی گیرد.

اگر نیاز به خدمات برش لیزر دارید ما در صدرا لیزر در خدمت شما هستیم.

 

کاربرد دستگاه حکاکی و برش لیزر پلاستیک

کاربرد دستگاه حکاکی و برش لیزر پلاستیک

استفاده از دستگاه برش لیزر پلاستیک در صنایعی که در ماکت سازی، ساخت هدایای تبلیغاتی، حکاکی خودکار، حکاکی فلش، حکاکی جاکلیدی و همچنین در تولید لوازم بهداشتی، لوازم ساختمانی، مارک زنی، قطعه سازی و بارکد زنی ورایج است. استفاده از پلاستیک روز به روز در حال گسترش است از هدایا و سوغاتی گرفته تا بازاریابی و نمونه محصول از اشیا ساخته شده از پلاستیک استفاده می کنند. در تمامی این محصولات و کالاها برای پردازش و حکاکی نیاز به دستگاه حکاکی و برش لیزر پلاستیک است.با کمک این دستگاه می توان محصولاتی با طرح ها و شکل های مختلف و در هر اندازه ای که بخواهیم تولید کنیم.

برش لیزر پلاستیک باعث می شود که لبه های یکنواخت و صافی بعد از برش داشته باشیم. این کار سبب می شود که در آینده نیاز به انجام کار بیشتر برای پردازش بهتر و بهبود سطح برش داده شده نباشیم. از دستگاه برش لیزری پلاستیک همچنین در برش قطعات بیلبوردهای تبلیغاتی که از پلکسی گلاس هستند استفاده می شود. می توان با کمک این دستگاه دقت برشی در حدود 0.015 میلی متر انجام داد. استفاده از این دستگاه باعث می شود که میزان ضایعات برش تا حد قابل توجهی کاهش پیدا کند. برای متریال هایی که به صورت ورق عرضه می شوند بهترین روش برش استفاده از برش لیزری است. این روش همچنین در برش انواع پلاستیک جزو سریع ترین و بی نقص ترین روش های برش به شمار می رود.

محدودیت های موجود در برش لیزر پلاستیک

محدودیت های موجود در برش لیزر پلاستیک

در ادامه با برخی از محدودیت ها و معایب استفاده از دستگاه برش لیزر پلاستیک آشنا می شویم.

  • مسطح نبودن ورق پلاستیک

یکی از مشکلاتی که در برش لیزر پلاستیک با آن مواجه می شویم این است که  ورق هایی که باید با این روش برش داده شوند باید بدون تاب و کاملا صاف باشند. وجود هرگونه خمیدگی و انحنا در متریال هایی از جنس پلاستیک باعث می شود که عمل برش لیزر به شیوه درستی انجام نگیرد. از آنجایی که بسیاری از ورق های پلاستیک سطح صافی ندارند معمولا این مشکل بسیار رایج است.

  • جنسیت پلاستیک

از آنجایی که در هنگام برش لیزر پلاستیک قسمتی که می خواهیم با لیزر برش دهیم ذوب می شود این مشکل می تواند کار با دستگاه لیزر را با مشکل روبه رو کند. اما در مورد پلکسی گلاس این مشکل وجود ندارد زیرا پلکسی گلاس ها درصد جذب گرمای آن ها از سایر مواد پلاستیکی کمتر است. ورق های هایمیک و کریستال از رایج ترین ورق هایی هستند که می توان برش با کمک لیزر را با چالش روبرو کنند. بنابراین در مواقعی که کیفیت ظاهری اهمیت زیادی نداشته باشد از ورق های پلاستیکی هایمیک و کریستال استفاده می شود. اما در سایر ورق های پلاستیکی برش با دقت بالا و بدون کوچکترین مشکلی انجام می شود.

  • بوی آزار دهنده

از دیگر معایب استفاده از برش لیزر پلاستیک بو و دود آزار دهنده ای است که هنگام برش پلاستیک از آن بلند می شود. این بو معمولاً به قدری است که غیر قابل تحمل است و بهتر است در هنگام کار با این دستگاه حتماً ماسک به صورت داشته باشیم.

مزایای استفاده از برش لیزر پلاستیک

مزایای استفاده از برش لیزر پلاستیک

مزایایی که برش لیزر پلاستیک دارد از معایب آن بیشتر است به همین دلیل  امروزه کاربرد آن رو به گسترش است. انواع کتیبه های روی درب ها، مغازه ها، اتومبیل ها، کیوسک ها و سوغاتی های مختلف، برچسب قیمت ها، وسایل تزئینی و نگهدارنده واز جنس پلاستیک هستند. استفاده از برش لیزر پلاستیک باعث می شود که هدر رفت زیادی نداشته باشیم. با استفاده از این روش می توان هر طرح و شکلی که بخواهیم را بر روی متریال به اجرا در آوریم.  با کمک این روش شما قادر هستید که چیزهای جدید و جالبی را ایجاد کنید. در مقایسه با روش های قبلی برش پلاستیک استفاده از این روش برش ، انقلابی  سریع و کارآمد ایجاد کرده است. از جمله مزایایی که این روش دارد به شرح زیر است:

  • بهره وری بالا (از 0 تا 400 میلی متر در ثانیه)
  • کیفیت مثال زدنی
  • تولید زباله و پرتی به میزان حداقل
  • دقت برش بالا
  • انجام برش به هر شکل و طرح دلخواه
  • بدون هزینه اضافی برای پردازش و صاف کردن لبه های محصول نهایی ؛
  • برش بدون تماس با سطح
  • هزینه مقرون به صرفه