برش لیزر گالوانیزه برشی با کمک لیزر است که می تواند بر روی ورق های گالوانیزه انجام شود. با کمک دستگاه های پیشرفته، این کار با متمرکز کردن نور لیزر بر روی صفحات گالوانیزه با دقت بسیار بالا صورت می گیرد. استفاده از برش لیزر گالوانیزه باعث می شود که میزان خراب شدن قطعه کار نسبت به دیگر روش های برش کاهش یابد. همچنین با کمک این روش  بعد از برش، لبه های شسته و رفته و صافی به وجود می آید .

اگر نیاز به خدمات برش لیزر دارید ما در صدرا لیزر در خدمت شما هستیم.

در بخش های مختلفی از زندگی خود از قطعات ساخته شده با گالوانیزه استفاده می کنیم. روش پردازشی که بر روی ورق گالوانیزه انجام می گیرد یکی از موارد بسیار مهمی است که بر کیفیت محصولات ساخته شده از گالوانیزه تاثیرگذار است. پس از انجام برش لیزر گالوانیزه ، سطح  مورد نظر نیازی به صاف کردن و سمباده کاری ندارد ، زیرا محلی که با لیزر  برش داده شده است بسیار صاف و دقیق خواهد ود. برای انجام برش لیزر گالوانیزه از دستگاه های پیشرفته ای استفاده می شود. این کار می تواند بر روی ورق های گالوانیزه با هر ضخامتی انجام شود.

با استفاده از دستگاه CNC شما قادر خواهید بود که بر روی حرکت دقیق دستگاه نظارت کامل داشته باشید تا سطح صاف و دقیق بعد از انجام برش برجا ماند. استفاده از ورق گالوانیزه در بخش مصارف خانگی در ساخت وسایل مختلف زندگی مانند لوله های بخاری ، کابینت های آشپزخانه ، کانال کولر ، شیروانی و کاربرد دارد. همچنین در صنایع مختلفی مانند صنعت حمل و نقل ، کشاورزی ، ساختمان سازی و عمران استفاده از گالوانیزه به دلیل مقاومت بسیار خوبی که در برابر رطوبت و خوردگی دارد بسیار رایج است. ورق گالوانیزه در بازار به صورت رول و در اندازه استاندارد و با ضخامت هایی بین 0.18 تا 0.6 میل وجود دارد.

روش برش لیزر گالوانیزه چگونه است؟

روش برش لیزر گالوانیزه چگونه است؟

خدمات مربوط به برش لیزر گالوانیزه این روزها در بیشتر صنایع مورد استفاده قرار می گیرد. علتش هم همان طور که گفتیم استفاده انسان از وسایل مختلفی است که با ورق گالوانیزه ساخته می شوند.  مزایای برش لیزر گالوانیزه این است که برش لیزری می تواند حداقل عرض برش از 0.1 میلی متر تا 1 میلیمتر داشته باشد. هنگام انجام کار با این روش ، فقط قسمت کوچکی از ورق فلز در معرض گرمای لیزر قرار می گیرد. این کار باعث می شود که از تغییر شکل جلوگیری کند و شاهد کیفیت بالای لبه برش در پایان کار باشیم. البته ممکن است  بی نظمی های کوچکی در پشت محصول ایجاد شود، اما پس از پردازش این بی نظمی ها از بین می روند.

برای ایجاد قطعات با پیکربندی یا الگوی پیچیده نیز می توان از برش لیزر گالوانیزه استفاده نمود. این نوع از برش می تواند به صورت اتوماتیک انجام شود و تنها با دادن نقشه مورد نظر به کامپیوتر، همه کارها به طور خودکار انجام خواهد شد.  بنابراین تنها نیاز به یک اپراتور برای برش با ماشین است.

در هنگام برش با این روش پرتو لیزر بر روی سطح مورد نظر تابیده می شود. برای این که بتوان مواد مذاب را دفع کرد از جت گاز محوری هم محور استفاده می شود. انجام عمل برش لیزر بر روی قطعات گالوانیزه می تواند به کمک دستگاه cnc و در سه روش برش شعله ، همجوشی و از راه دور صورت گیرد.  برای این که بتوان مواد مذاب را از پوسته دور کرد در روش برش همجوشی از گاز ازت استفاده می شود.

در این روش نمی توان از گاز نیتروژن استفاده کرد زیرا گاز نیتروژن قادر نیست با مواد مذاب واکنش نشان دهد. در برش شعله برای دور کردن مواد مذاب از پوسته، گاز کمکی مورد استفاده گاز اکسیژن است. استفاده از این گاز باعث ایجاد یک واکنش گرمازا می شود که می تواند موجب افزایش انرژی ورود به فرآیند برش لیزر گالوانیزه شود. در روش برش لیزر از راه دور با کمک یک آینه مقعر و یا با لنز مخصوص، پرتوی لیزر را که به اندازه یک نقطه است و از قدرت و چگالی کافی برای برش برخوردار است بر روی سطح مورد نظر می تابانند. برای به دست آوردن یک برش درست و مناسب فاصله کانونی بسیار موثر است.  دستگاه های لیزر پیشرفته بسیاری برای برش لیزر گالوانیزه در بازار وجود دارند که می توان برای انجام این کار از آن ها استفاده نمود.

مزایای برش لیزر گالوانیزه چیست؟

مزایای برش لیزر گالوانیزه چیست؟

برش لیزر گالوانیزه به دلیل کیفیت بالایی که دارد برای برش ورق های گالوانیزه استفاده می شود. استفاده کردن از این فناوری برای اهداف صنعتی مختلف به ما این امکان را می دهد که بتوانیم با هزینه ای کم محصول نهایی را به دست مصرف کننده برسانیم. در نتیجه تولید انبوه محصولات با این روش مقرون به صرفه و قابل قبول خواهد بود. استفاده از این روش نسبت به روش های دیگر برش فولاد گالوانیزه مزایا و برتری های فوق العاده زیادی دارد. کیفیت انجام کار و آماده شدن به موقع سفارش ها از مزایای این روش برش گالوانیزه هستند. استفاده از این فناوری این روزها رو به افزایش است.   در ادامه قصد داریم شما را با مزایای دیگر استفاده از برش لیزر گالوانیزه به منظور برش ورق های گالوانیزه آشنا کنیم.

  • از مهم ترین مزایای این کار این است که در هزینه ها صرفه جویی می شود.
  • مزیت دیگر برش لیزر گالوانیزه دقت برش بالا به دلیل عدم تماس مستقیم است. بعد از انجام برش لبه برش لبه ای صاف و نرم به دست می آید.
  • سرعت انجام کار یکی دیگر از مزایای انجام برش گالوانیزه با کمک لیزر است.
  • با این روش شما قادر خواهید بود سوراخ هایی با هر قطر دلخواه ایجاد کنید.
  • برشی با حداقل خطای کار به دست می آید.
  • هرگونه مشخصات برشی را می توانید انجام دهید.
  • نیاز به تماس مکانیکی تجهیزات با سطح کار نیست.
  • استفاده از این روش برای تولید انبوه و به صورت خودکار با برای برش ورق گالوانیزه برای ابعاد سفارشی امکان پذیر است.
  • خط برشی که با استفاده از برش لیزر گالوانیزه به دست می آید خط برشی صاف بوده و به پردازش اضافی نیاز نخواهد داشت.
  • میزان ضایعات برش به دلیل بهینه سازی برش با کمک لیزر بسیار کم خواهد بود.
  • بهره وری کار به دلیل این که از حداکثر سرعت در برش لیزر استفاده می شود بالا می رود.
  • به راحتی می توان اشکال مختلف را با روش برش لیزر گالوانیزه طراحی و اجرا کرد.