دستگاه برش لیزر غیر فلزات یکی از پر مصرف ترین و پرکاربردترین دستگاه های برش در کل دنیا به شمار می رود. با استفاده از دستگاه برش لیزر غیر فلزات می توان انواع متریال های مختلفی چون پلکسی گلاس، چوب، مولتی استایل، مقوا، mdf، طلق، پارچه، چرم مصنوعی ورا برش داد. بنابراین یکی از علل پرکاربرد بودن این دستگاه استفاده از آن در صنایع مختلف است. در مشاغل گوناگون امکان استفاده از دستگاه از این دستگاه وجود دارد. کسانی که مسلط به برنامه اتوکد هستند کافی است که طرح و نقشه مورد نظر را که می خواهند بر روی قطعات غیر فلزی برش دهند با کمک این نرم افزار طراحی کرده و به کامپیوتر داده تا دستگاه بتواند آن طرح را بر روی متریال مورد نظر پیاده سازی کند.

این دستگاه سازگاری کاملی با برنامه اتوکد دارد و قادر است هر طرحی که به آن بدهید را به اجرا درآورد. انواع مختلفی از این نوع دستگاه ها وجود دارند. ویژگی مشترک همه انواع دستگاه های برش لیزر غیر فلزات این است که قابلیت برش روی انواع و اقسام اشیاء غیر فلز را دارا هستند. اما هر کدام از این دستگاه ها ممکن است از نظر کیفیت کار ، اندازه ، قطعات یدکی ، سرعت برش و حک ، ویژگی های الکترونیکی و مکانیکی و همچنین توان لیزر وبا یکدیگر متفاوت باشند.

افرادی که در صنایع مختلف مشغول به کار هستند حتماً این تجربه را دارند که برش مواد مختلف به روش سنتی کاری سخت و طاقت فرسا بود و کیفیت کار آن گونه که می بایست بالا نبود. با روی کار آمدن دستگاه برش لیزر غیر فلزات مزایای زیادی نصیب این گونه مشاغل شده است. این روش برش دارای مزیت های بی نظیری است. برای مثال می توان به برش دقیق و صاف و همچنین مصرف انرژی و زمان کمتر و در نتیجه سرعت اجرای بالا اشاره کرد. در این دستگاه که از تکنولوژی پیشرفته لیزر برای انجام برش استفاده می شود کوچک ترین تماسی با سطح برش برقرار نمی شود و تنها با هدایت کردن خروجی لیزر از دستگاه و به صورت نوری می توان طرح و نقش مورد نظر را بر روی مواد مختلف برش داد.نیاز به خدمات برش لیزر غیر فلزات دارید ؟ صدرا لیزر در خدمت شماست.

موارد کاربرد برش لیزر غیر فلزات

موارد کاربرد برش لیزر غیر فلزات

دستگاه برش لیزر غیر فلزات که با نام لیزر co2 نیز شناخته می شود، در فرآیند برش از لیزر co2 که لیزر مولکولی گاز است بهره می گیرد. کیفیت بالا و تمیزی کار باعث شده است که کاربردهای فراوانی در صنایع و مشاغل مختلف داشته باشد. محصول نهایی که با استفاده از دستگاه برش لیزر غیر فلزات برش داده می شود در کمترین زمان ممکن آماده شده و از نظر قیمت و هزینه اجرا، به نسبت سایر روش های برش به صرفه تر است.

از موارد کاربرد دستگاه برش لیزر غیر فلزات می توان به استفاده از این روش در ساخت لوح تقدیر، پلاک، بج سینه، تندیس، ماکت، کیف و کفش، لباس و مانتو، کارت عروسی و کارت تبریک، تابلو راهنما، برش انواع پارچه هایی مانند جین، مخمل، ساتن، کتان، تریکو، لی، حریر واشاره کرد.  همچنین برای برش شبرنگ، یونولیت، انواع تابلوها و برش روبالشی و رومیزی، هولوگرام و لیبل، تابلوهای تبلیغاتی واشاره کرد. بنابراین همان طور که می بینید کاربرد این روش برش در مشاغل مختلف بسیار زیاد است. از این دستگاه در صنایع مختلفی مانند پزشکی، نظامی، خودروسازی ونیز استفاده می شود.

ما در امر برش لیزر غیر فلزات دارای تجربه کافی بوده و این توانایی را داریم که متریال ها و مواد مختلف را در ابعاد و اندازه های سفارشی در سطح وسیع و با کیفیت بسیار بالا برش داده و در اختیار شما قرار دهیم. انواع محصولات صنعتی را می توان با استفاده از این روش برش داده و طرح و نقش دلخواه را با استفاده از آن ها ایجاد نمود.

نحوه کار دستگاه برش لیزر غیر فلزات

نحوه کار دستگاه برش لیزر غیر فلزات

در ساخت دستگاه برش لیزر غیر فلزات از به روز ترین تکنولوژی های روز دنیا استفاده شده است. این دستگاه در دو نوع برش لیزر فلزات و برش لیزر غیر فلزات که مقاله امروز ما در مورد غیر فلزات است وجود دارد. روش انجام کار دستگاه به این صورت است که طرح مورد نظر را از طریق نرم افزار اتوکد طراحی کرده و به کامپیوتر می دهند. این دستگاه به خوبی با کامپیوتر هماهنگ است  و می تواند طرح مورد نظر را با کمک اشعه لیزر بدون تماس مستقیم و فیزیکی و تنها از طریق نور لیزر بر روی مواد غیر فلزی برش داده و قطعه مورد نظر را تحویل شما دهد.

قدرت مورد نیاز برای برش را میتوان به راحتی تنظیم کرد. این دستگاه با توجه به متریال مورد نظر ممکن است قسمت مورد نظر را برش داده، بسوزاند، آب کند و یا تصعید نماید. در نهایت بعد از برش با کمک فشار گاز، سطح بریده شده پاک می شود و سطحی بسیار تمیز، صاف و با کیفیت بالا تحویل شما می دهد.

مزایای استفاده از دستگاه برش لیزر غیر فلزات

مزایای استفاده از دستگاه برش لیزر غیر فلزات

  • استفاده از دستگاه برش لیزر غیر فلزات دارای مزایای بسیار زیادی است. از مهمترین مزیت این دستگاه این است که کار کردن با این دستگاه به نسبت دستگاه های سنتی و روش های قدیمی برش بسیار آسان است.
  • مزیت دیگر این است که کیفیت و خروجی کار بسیار بالا بوده و شما شاهد هیچ لبه اضافی بعد از برش در بخش هایی که به کمک این دستگاه برش داده شده اند نخواهید بود.
  • مزیت مهم دیگر استفاده از این دستگاه این است که سرعت انجام کار بسیار بالا است. همچنین سر و صدا در هنگام کار با این دستگاه بسیار پایین بوده و می توان از آن در هر مکانی استفاده نمود.
  • متریالی که با استفاده از این دستگاه برش داده می شود برخلاف روش های سنتی احتمال این که تاب بردارد بسیار پایین است.
  • می توان طرح های متنوع و پیچیده ای را با کمک این دستگاه برش داده و این کار را با سرعت بالا انجام داد.
  • امکان برش در سطح وسیع و به صورت کلی در زمان کم قابل انجام است و همین امر باعث میشود که بهره وری و سود آوری بیشتری نصیب شما شود.
  • خواص فیزیکی و مکانیکی  قطعات بریده شده با برش توسط دستگاه برش لیزر غیر فلزات حفظ می شود.
  • خطای دستگاه بسیار پایین بوده و احتمال انحراف آن در حد قابل توجهی پایین است.
  • از دیگر ویژگی های خوب استفاده از دستگاه برش لیزر غیر فلزات این است که در حین کار و استفاده از آن امنیت بالایی وجود دارد و هر شخصی می تواند با خیال راحت با آن کار کند.