فلزات آینه ای و براق که در اصطلاح به آنها مولتی استایل هم گفته می شود، چند سالی است که در حوزه دکوراسیون داخلی ساختمان بسیار مورد توجه و استفاده قرار می گیرند. علت این امر هم زیبایی منحصر بفرد آنها می باشد. با استفاده از برش لیزری فلزات آینه ای و براق، می توان طرح های خاصی را بر روی این فلزات پیاده کرد و زیبایی آنها را چندین برابر نمود. اما برش لیزری فلزات آینه ای و براق باید طبق اصول خاصی انجام شود که در ادامه خدمت شما عرض خواهیم کرد.

دستگاه برش لیزر

دستگاه برش لیزر

قطعا یکی از دستگاه های پر کاربرد در حوزه صنعت، دستگاه برش لیزر می باشد. یک دستگاه برش لیزر می تواند طرح های منحصر بفردی را در مولتی استایل شما به وجود بیاورد. بستگی به این مسئله دارد که تا چه اندازه در کشیدن طرح ها و برنامه نویسی دستگاه استعداد داشته باشید. در نهایت امر، طرح های ظریف و خارق العاده ای به شما تحویل داده خواهد شد.

برش لیزری فلزات آینه ای و براق هم توسط دستگاه برش لیزر ایجاد می گردد. در این روش، مولتی استایل شما در سطح زیر کار دستگاه برش قرار می گیرد. سپس نوک لیزر در جای خود تعیین میگردد که معمولا با توجه به گران بودن قیمت مولتی استایل ها، این مکان در گوشه ترین نقطه ممکن می باشد. سپس طرح شما بر روی دستگاه برش لیزر به نمایش در می آید و دستگاه عملیات برش را آغاز خواهد کرد. مولتی استایل ها در ورق های مختلفی وجود دارند که بر اساس سلیقه خود می توانید آن را استفاده نمایید.

استفاده از مولتی استایل در دکوراسیون داخلی ساختمان شما می تواند زیبایی بصری محیط را بسیار افزایش دهد. همچنین این ورق ها به راحتی در هر ابعادی برش می خورند و بنابراین در انتخاب مکان به کار بردن آنها با محدودیت خاصی مواجه نخواهید بود. اگر تا به حال تجربه استفاده از این ورق ها را ندارید، به شما پیشنهاد می شود که حتما آن را در دکوراسیون خانه خود به کار ببرید.

موارد مهم در رابطه با برش لیزری فلزات آینه ای و براق

موارد مهم در رابطه با برش لیزری فلزات آینه ای و براق

در خصوص برش لیزری فلزات آینه ای و براق باید چند نکته را هم مد نظر قرار دهید تا برش بهتری داشته باشید. از جمله اینکه:

ضخامت پایین فلزات آینه ای و براق

فلزات آینه ای و براق از ضخامت پایینی برخوردار هستند. بنابراین می توانید توان دستگاه را کاهش داده تا به تیوب دستگاه هم فشار وارد  نشود. به طور کلی مکس پاور تا حدود 50 درصد هم می تواند این ورق ها را برش دهد. همچنین اسپید دستگاه برش لیزر را هم می توانید افزایش دهید تا شاهد افزایش سرعت بیرش خود باشید. سرعت را هم با توجه به قدرت و ضخامت ورق تعیین کنید.

استفاده از طرح های مختلف

از طرح های مختلفی بر روی برش لیزری فلزات آینه ای و براق استفاده کنید. دستگاه برش لیزر شما پتانسیل لازم را برای ارائه طرح های مختلف دارید. بنابراین تا آنجا که ممکن است از آن استفاده کنید و تنوع را در طرح های خود ایجاد نمایید. هر اندازه که تنوع در طرح های مولتی استایل شما بالا باشد، طرفداران بیشتری هم خواهد داشت.

توجه به فوکوس دستگاه

به فوکوس دستگاه توجه داشته باشید. فوکوس همان فاصله کانونی لیزر با سطح زیر کار است. این فاصله از اهمیت بالایی برخوردار است و همه ی اپراتور ها باید آن را مد نظر قرار دهند. اگر فوکوس دستگاه به درستی تعیین شده باشد، عملیات برش هم به خوبی انجام خواهد شد و اگر فوکوس شما زیاد بالا یا پایین باشد، دستگاه نمی تواند عملیات برش را به خوبی انجام دهد.

توجه به عدسی های دستگاه

طرز کار برش لیزری فلزات آینه ای و براق به این صورت است که مجموعه ای از اشعه ها در یک نقطه متمرکز شده و به این ترتیب عملیات برش لیزری فلزات آینه ای و براق انجام می گیرد. این کار هم توسط تعدادی عدسی انجام می شود. این عدسی ها در ظاهر بسیار ریز و کوچک هستند اما نقش کلیدی را در عملیات برش ایفا می کنند. هر از چند گاهی باید عدسی های دستگاه را تمیز نمایید و در صورت نیاز آن را مجددا تنظیم کنید.

برنامه نویسی دستگاه

برنامه نویسی دستگاه برش لیزر امری راحت اما دقیق است. اگر به امر برنامه نویسی این دستگاه علاقه دارید، حتما توجه داشته باشید که این اقدام را با استفاده از برنامه های قدرتمندی نظیر آرتکم انجام دهید. آرتکم مجموعه از امکانات را در اختیار شما قرار خواهد داد و در صورتی که به آن تسلط لازم را پیدا کنید، می توانید برنامه ها و طرح های مختلفی را بنویسید. این برنامه ها هم شامل دستگاه برش لیزر و هم شامل دستگاهcnc  می باشد.

نکات ضروری در هنگام کار با دستگاه برش لیزر

نکات ضروری در هنگام کار با دستگاه برش لیزر

  • حتما توجه داشته باشید که نکات ایمنی را در هنگام برش لیزری فلزات آینه ای و براق رعایت فرمایید. بی توجهی به این نکات میتواند آسیب های جبران ناپذیری را بر شما ایجاد کند و شما را متحمل هزینه های گزاف پزشکی و درمانی نماید. پیشگیری بهتر از درمان است.
  • حتما برنامه دستگاه برش لیزر را چندین بار چک کنید. همچنین کادر کار خود را معین کنید و آن را پیش از برش به کمک لیزر ترسیم کنید. معمولا مولتی استایل ها گران هستند و بی توجهی اصلا به صرفه نیست.
  • دستگاه برش لیزر به وسیله آب خنک می شود. توجه داشته باشید که از خنک شدن دستگاه اطمینان حاصل کنید و پس از آن اقدام به برش لیزری فلزات آینه ای و براق نمایید.