به گواه تاریخ مس اولین فلز مکشوفه  ی انسان است که درخشندگی فوق العاده ،فرم پذیری عالی و رنگ روحبخش آن خیلی زود  مورد توجه هنرمندان و صنعتگران و به ویژه ایرانیان هنرمند قرار گرفت . اولین زیبایی آفرینی ها با مس در ایران به بیش از 5هزار سال پیش باز می گردد.ظروف و اشیا فلزی منقش به نقوش زیبا که  از عهد هخامنشیان و ساسانیان به یادگار مانده است شاهد این ادعاست.

اگر نیاز به خدمات برش لیزر دارید صدرا لیزر در خدمت شماست.

ایرانیان در ذوب مس نیز از پیشگامان عالم بوده اند. صنعت فلزکاری به ویژه کار بر روی مس در شمال و مرکز ایران رونق فراوان داشته است و شکوه این هنر به دوره ی  سلجوقیان بازمی گردد و هنرمندان زنجان و همدان و خراسان و ری در آن روزگار از مس ظروف و اشیای گرانبها و به غایت زیبا و ماندگار می ساخته اند در عین حال از به کار بردن برق خیره کننده و رنگ گرم و بی نظیر مس در تزئین قصرها و معابد نیز غافل نبوده اند. روزگاری صنعتگران و هنرمندان به نیروی بازو و چکش کاری های فراوان مس را به شکل دلخواه فرم میبخشیدند اما به لطف پیشرفت فناوری و ظهور تکنولوژی های نوینی مانند  برش لیزر مس  امروزه برشکاری و تولید قطعات مسی در اشکال گوناگون به سهولت مهیاست.

برش لیزر مس راهی برای دستیابی به اوج خلاقیت

برش لیزر مس راهی برای دستیابی به اوج خلاقیت و زیبایی در دکوراسیون

برق خیره کننده، سطح صیقلی و از همه مهمتر رنگ گرم و روحبخش مس زیبا پسندان عالم را بر آن داشته که در آراستن منزل و مأوای خود از مس بهره ببرند. اما استفاده از مس مستلزم طراحی، برش و فرم دهی است. در گذشته ای نه چندان دور برش مس تنها از طریق حرارت دهی فراوان ممکن بود که این حرارت بالا باعث خمیدگی مس می شد و برشکار مجبور بود بعد از برش پلیسه گیری نیز بکند.

به لطف پیشرفت فناوری امروزه با استفاده از تکنولوژی برش لیزر مس امکان برش این فلز ارزشمند و کارا به راحتی مهیاست. فلز مس ضخامت بالایی ندارد بنابراین احتمال آسیب و دِفرمه شدن آن حین برش خیلی بالاست اما در برش لیزر مس در نهایت دقت و ظرافت، با شرایطی کاملا ایمن بدون کمترین  سر و صدا و بدون خمیدگی قابل توجه می توان مس را به شکل دلخواه فرم داد و استفاده کرد. کاربرد مس در دکوراسیون منزل و یا زیور آلات مستلزم برش هایی ظریف و بسیار دقیق است.چرا که هرگونه بی احتیاطی در مورد میزان حرارت و ضخامت مورد نیاز برش تمام پروسه برش مس و فرم دهی آن را تحت الشعاع قرار می دهد.

برش لیزر مس با دستگاه های روز دنیا در نهایت دقت و ظرافت انجام می شود در برش لیزر مس  موتور پخش کننده ی حرارت به اطراف دغدغه ی حرارت دهی بیش از اندازه و خمیدگی های نامطلوب  احتمالی در لبه های کار را به خوبی رفع نموده است علاوه بر آن به لطف دستگاه های برش پیشرفته هرگونه برش و فرمی در نهایت دقت در سریع ترین زمان ممکن و با کمترین هزینه انجام می شود پس امکان اجرا نمودن ایده های خلاقانه در دکوراسیون های بر پایه مس به بهترین شکل مهیاست.

چالش های موجود در  برش لیزر مس

چالش های موجود در  برش لیزر مس

مس نسبت به دیگر فلزات بافتی به مراتب نرم تر دارد بنابراین هرگونه سهل انگاری در برش لیزر مس می تواند منجر به آسیب و از دست رفتن مواد اولیه شود از طرفی به دلیل خاصیت پخش کنندگی دما در سطح امکان تمرکز دما در یک نقطه از آن بسیار دشوار است و به علاوه بازتابی که مس ایجاد می کند باعث بازگشت نور لیزر شده و همه این موارد بیانگر دشواری های برش لیزر مس است. اما در هنر دکوراسیون برش لیزر مس باید به گونه ای ظریف و دقیق انجام شود که امکان ایجاد برش های خلاقانه و پیچیده  بدون تغییر در ساختار مس مهیا باشد و این امر به روز ترین دستگاه های برش لیزر مس و البته هوش و خلاقیت فردی می طلبد برای حل مشکل بازتاب مس نور از منبعی قدرتمند هدایت می شود.

برای حل مشکل حرارت دهی نیز موتوری وظیفه ی پراکنده نمودن حرارت به اطراف را دارد ضمن اینکه در برش لیزر مس می توان دستگاه را بر اساس ضخامت مورد نظر تنظیم نموده و به برش و فرم دلخواه دست یافتمهمترین راز محبوبیت برش لیزر مس این است که امکان خلق قطعات پیچیده و بی نهایت خلاقانه را به سهولت مهیا نموده ضمن اینکه در خلق این طرح های هندسی پیچیده کمترین ضایعات را ایجاد می کند و این به معنای افزایش بهره وری است. نکته مهم بعدی اینکه در برش های تکراری و در تعداد بالا برش لیزر مس کمترین خطا را دارد.

تنوع در نوع برش های ایجاد شده نیز از دیگر مزایای برش لیزر مس است به گونه ای که با برش لیزر مس علاوه بر برش خطی بسیار دقیق و منظم امکان حکاکی پیچیده ترین و زیباترین طرح ها بر روی مس به آسانی ممکن است فقط کافیست طرح مورد نظر توسط اپراتور به رایانه و از آنجا به دستگاه برش لیزر مس منتقل شود پس از مدت اندکی شما شاهد شاهکار حکاکی بر روی مس خواهید بود .هنر چشم نوازی که تلفیقی از هنر خلاقیت و فناوری مدرن روز است.