وسایل تزییناتی یکی از وسایل پرکاربرد در دنیای امروزی است. از دیزاین اجسام و مواد غذایی گرفته تا دیزاین منازل همگی به نحوی از تزیینات بهره می گیرند. در واقع انسان امروزی به هر نحوی که شده به دنبال زیبایی است و این امر هم از ذات زیبای انسان ها نشات می گیرد. از این تزیینات گاهی در مراسمات مختلف مانند تولد و یا جشن عروسی استفاده می کنند، گاهی نیز در محیط خانه و یا ادارات از آن ها بهره می برند که موجب دلچسب تر شدن محیط می گردند. تاپر تولد از جمله وسایل تزیینی است که در مراسم تولد از آن استفاده می کنند. اکثر این تاپر ها با دستگاه برش لیزر به وجود می آیند و در تزیین محیط و یا کیک تولد به کار می روند. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه در ادامه با ما همراه باشید.

اگر نیاز به خدمات برش لیزر دارید ما در صدرا لیزر در خدمت شما هستیم.

تاپر تولد چیست؟

تاپر تولد چیست؟

تاپر در لغت به معنی بلند ترین و شاخه زن است. در اصلاح به اجسام تزییناتی گفته می شود که بر زیبایی مواد غذایی یا محیط می افزایند. البته توجه داشته باشید که از تاپر تولد بیشتر در کیک تولد استفاده می کنند. زیبایی تاپر ها به حدی قابل توجه است که از آن ها استقبال بی نظیری صورت گرفته است و روز به روز هم بر تعداد استفاده کنندگان آن افزوده می گردد. جنس تاپر ها معمولا از پلاستیک، مولتی استایل، طلق، ام دی اف و یا لاستیکی است اما همه ی آن ها معمولا با دستگاه برش لیزر ساخته می شوند.

تاپر تولد می تواند به عنوان اسم شخص باشد، می تواند طرحی باشد که یادآور شروع سال جدید در زندگی فرد باشد و نیز می تواند شکلی از چهره ی شخص باشد. در هر حال شما می توانید در اشکال مختلفی از آن ها استفاده نمایید. فقط کافی است که طرح آن را به دستگاه برش لیزر بدهید تا آن هم به بهترین حالت آن را برای شما برش دهد.

تاپر تولد چگونه ساخته می شوند؟

تاپر تولد چگونه ساخته می شوند؟

  • برای ساخت تاپر تولد با دستگاه برش لیزر ابتدا باید آن را طراحی کنید. گاهی پیش می آید که اپراتور ها برنامه ای را طراحی می کنند اما اکثر به دلیل وقت گیر بودن این کار از طرح های آماده استفاده می کنند. این طرح ها که به صورت آماده در اینترنت به فروش می رسند و توسط طراحان حرفه ای طراحی شده اند، عموما بسیار زیبا و جذاب هستند و برای آن ها زمان زیادی خرج شده است.
  • مرحله ی دوم تعیین جنس کار است. البته که تاپر تولد را می توانید با جنس های مختلف بسازید اما پیشنهاد ما به شما استفاده از ورقه های مولتی استایل طلایی و نقره ای می باشد. این ورقه ها جنس بسیار مقاومی دارند و با حالت آینه ای خود، زیبایی منحصر بفردی را به کار شما می بخشند. البته این نکته را هم در نظر داشته باشید که به نسبت ابعاد آن ها، گران قیمت هستند. معمولا این ورقه ها در ابعاد 60*120 ساخته می شوند. البته تعیین اندازه دقیق آن ها با کارخانه سازنده است اما به دلیل گران قیمت بودن آن ها معمولا ورقه های بزرگ ساخته نمی شود.
  • پس از تعیین جنس کار خود، آن را زیر دستگاه برش لیزر قرار دهید و از آن فوکوس بگیرید. فوکوس به معنای فاصله ی میان جنس کار با میز کار دستگاه می باشد. اگر فوکوس را دقیق نگیرید، دستگاه اشعه ی منعکس شده را نمی تواند در یک نقطه جمع کند و در این نتیجه عملیات برش به درستی انجام نخواهد شد.
  • مرحله ی بعدی تعیین مکس پاور، مین پاور و سرعت دستگاه می باشد. مکس پاور و مین پاور، میزان توانی است که دستگاه صرف می کند. در صورت تنظیم بودن عدسی های دستگاه برش لیزر، مولتی استایل را با مکس پاور 45 و سرعت 40 برش خواهد داد. همچنین ورقه های ام دی اف با مکس پاور 50 و سرعت 40 برش خواهند خورد. توجه داشته باشید که به هر اندازه جنس کار شما ضخیم تر باشد، شما ملزم هستید که مکس پاور دستگاه را افزایش داده و از طرفی دیگر، سرعت دستگاه را کاهش دهید.
  • اکنون می توانید دکمه ی استارت را بزنید و برش لیزر را مشاهده نمایید. در صورتی که تمامی مراحل را به درستی انجام داده باشید، برش شما نیز به بهترین حالت ممکن انجام شده است.
  • پس از پایان برش، با احتیاط جنس کار را از زیر دستگاه برش لیزر بردارید.

همواره توجه داشته باشید که دستگاه برش لیزر یک دستگاه صنعتی است. بنابراین در هنگام کار با آن حتما احتیاط را رعایت نمایید و در هنگام برش هیچگاه دست خود و یا اجسام فلزی براق را زیر آن قرار ندهید. همچنین از قرار دادن سر خود در مسیر اشعه ی دستگاه خودداری نمایید. ایمنی بحث مهمی در کار است و در صورت رعایت نکردن آن، می تواند خساراتی را برای شما به بار بیاورد که جبران آن می تواند دشوار و یا حتی غیر ممکن باشد.

نکات ساخت تاپر تولد با دستگاه برش لیزر

نکات ساخت تاپر تولد با دستگاه برش لیزر

  • در هنگام طراحی یک تاپر، اگر آن را برای کیک می سازید، حتما در زیر آن حالت سوزنی ایجاد کنید که در کیک فرو برود.
  • امروزه چیزی که در مراسمات مختلف به خصوص تولد است، تم می باشد. با استفاده از تاپر تولد هماهنگ با تم مراسم، می توانید مراسم را برای خود و افراد شرکت کننده دلچسب تر نمایید.
  • تاپر تولد زیبایی فراوانی را هم به مواد غذایی و هم به محیط می دهد. در صورتی که سابقه ی استفاده از آن را ندارید، به شما پیشنهاد می شود که حتما از آن استفاده کنید.