دستگاه حکاکی و برش لیزر چیست؟ مضرات دستگاه برش لیزر برای انسان چیست؟ آیا دستگاه برش لیزر برای پوست ضرر دارد؟ مضرات دستگاه برش لیزر برای چشم چیست؟ بیشترین مضرات دستگاه برش لیزر بر روی گوش انسان چیست؟ آیا دستگاه برش لیزر سرطان زا است؟ چطور از خودمان در برابر مضرات دستگاه برش لیزر محافظت کنیم؟ اپراتور دستگاه لیزر تا چه میزان در معرض خطرات دستگاه لیزر می باشد؟ آیا با رعایت نکات ایمنی می توانیم از بروز مشکلات احتمالی بر روی بدن جلوگیری کنیم؟ چرا دستگاه برش لیزر باید در جایی به دور از دسترس مشتریان باشد؟

اگر نیاز به خدمات برش لیزر دارید ما در صدرا لیزر در خدمت شما هستیم.

و سوالات دیگر که ممکن است برای اپراتورهای دستگاه برش لیزر پیش بیاید. اگر شما نیز اپراتور دستگاه برش لیزر هستید و با دستگاه لیزر کار می کنید پیشنهاد می کنم حتما این مقاله را مطالعه کنید تا بتوانید از سلامتی خود در برابر خطرات احتمالی دستگاه برش لیزر محافظت کنید. ما در این مقاله مهمترین نکات محافظت از خودتان را برای تان می گوییم.

دستگاه حکاکی و برش لیزر برای چیست؟

دستگاه حکاکی و برش لیزر برای چیست؟

دستگاه برش لیزر یکی از بهترین مناسب ترین ابزارهایی است که با استفاده از آن شما می توانید متریال های مختلفی را برش بزنید و یا بر روی آن ها طرح های دلخواه خود را حکاکی کنید. دستگاه لیزر دارای مزایای بسیار زیادی می باشد و کار انسان را به شدت راحت کرده است. اما این دستگاه خالی از مشکلات نیست. دستگاه برش لیزر با تمام مزایایی که دارد دارای معایب و مشکلاتی نیز هست. در ادامه به برخی از مشکلات و مضرات دستگاه برش لیزر می پردازیم.

مضرات دستگاه برش لیزر برای انسان

مضرات دستگاه برش لیزر برای انسان

در این قسمت از مقاله به برخی از مضرات دستگاه حکاکی و برش لیزر می پردازیم. پیش از خرید و استفاده از دستگاه لیزر بهتر است از مضرات این دستگاه آگاهی کاملی داشته باشید.

  • دستگاه برش لیزر با سوزاندن متریال کار می کند. زمانی که متریال می سوزد از خود دوده مضری تولید می کند. این دوده سمی است و برای تنفس انسان مضر می باشد.
  • همچنین دستگاه برش لیزر دارای یک دستگاه مکنده می باشد. این دستگاه مکنده وظیفه مکش دوده های سمی و نگه داشتن متریال بر روی سینی کار دستگاه لیزر را بر عهده دارد. اما این دستگاه سر و صدای بسیار زیادی نیز تولید می کند. صدای این دستگاه بسیار آزار دهنده می باشد.
  • لازم به ذکر است که نور تولید شده از پرتو لیزر برای چشم اپراتور بسیار مضر می باشد. در صورتی که اپراتور به طور مستقیم به نور پرتو لیزر نگاه کند ممکن است بر روی بینایی وی تاثیر منفی بگذارد.
  • در هنگام کار با دستگاه برش لیزر مراقب باشید که کودک یا فرد خردسالی در محل حضور نداشته باشد. چون اگر در هنگام کار دستگاه قسمتی از بدن اپراتور و یا کودکی در مقابل نور پرتو لیزر قرار بگیرد پوست وی را به شدت می سوزاند.

مهمترین نکات ایمنی کار با دستگاه برش لیزر

مهمترین نکات ایمنی کار با دستگاه برش لیزر

نگران نباشید! درست است که مضرات دستگاه برش لیزر بسیار زیاد است اما با رعایت کردن نکات ایمنی دستگاه لیزر شما می توانید با خیال راحت با دستگاه برش لیزر کار کنید و کوچکترین آسیبی به شما وارد نشود.

  • هنگامی که دستگاه برش لیزر کار می کند حتما درب شیشه ای روی آن را ببندید. با این کار دوده ناشی از سوزاندن متریال به تنفس شما آسیبی نمی زند.
  • همچنین دستگاه برش لیزر خود را در جایی دور از دسترس مشتریان به خصوص کودکان قرار دهید. در هنگام کار کردن با دستگاه به هیچ عنوان اپراتور از کنار دستگاه نباید دور شود.
  • در هنگام روشن بودن دستگاه و کار کردن با دستگاه اپراتور به نور برش لیزر خیره نشود. اگر کار به صورتی است که حتما باید به متریال موقع برش نگاه کند حتما از یک عینک محافظ استفاده کند.
  • برای اینکه سر و صدای ناشی از کار دستگاه مکنده بهتر است دستگاه مکنده را در جایی به دور از محیط کار منتقل کنید. خرطومی مکنده را بلند تر بخرید و دستگاه مکنده را مثلا بالای پشت بام قرار دهید.
  • حتما کلید اضطراری دستگاه برش لیزر را چک کنید که به درستی کار کند و در صورت بروز کوچکترین مشکلی سریع استاپ اضطراری را فشار دهید.

شما می توانید با رعایت همین چند نکته ساده به راحتی و بدون کوچکترین آسیبی با دستگاه برش لیزر کار کنید و از آسیب رسیدن به خودتان و سایر افرادی که در محل حضور دارند جلوگیری کنید. در ادامه به برخی از متداول ترین سوالاتی که ممکن است برای هر کسی که با دستگاه برش لیزر کار می کند پیش بیاید پاسخ می دهیم. با ما همراه باشید