دستگاه برش لیزر امروزه به یکی از پایه ها و ارکان صنعت تبدیل شده است. در واقع با کمک برش لیزر می توان طرح های مختلفی را بر روی اجسام مختلف پیاده کرد و آنها را از یک جسم صاف و ساده به یک شی خارق العاده تبدیل نمود. یکی از این کاربرد ها، برش لیزری موکت و کفپوش می باشد.

در واقع با استفاده از برش لیزری موکت و کفپوش می توان طرح های بسیار جالبی بر روی آنها پیاده نمود و زیبایی بصری محیط زندگی و کار را چندین برابر جذاب تر کرد. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را به این حوزه آشنا نماییم.

استفاده از موکت و کفپوش در محیط داخلی

استفاده از موکت و کفپوش در محیط داخلی

از موکت ها و کفپوش ها به وفور در فضای داخلی خانه ها و شرکت ها استفاده می شود. همچنین در بسیاری از رستوران های سنتی هم این کالا مورد استفاده قرار می گیرد. البته علت آن مشخص است. کفپوش و موکت از نظر قیمت بسیار به صرفه تر از فرش می باشد و همچنین تنوع در رنگ و اشکال آنها هم بسیار زیاد است. به هر حال، کفپوش ها و موکت ها توانسته اند جایگاه بالایی را در دکوراسیون مدرن کسب کنند و خود را همگام با سلیقه طراحان پیش ببرند.

اما برش لیزری موکت و کفپوش می تواند زیبایی آنها را چندین برابر کند. در واقع با استفاده از برش لیزری موکت و کفپوش، طرح ها و اشکال جذابی را بر روی آنها پیاده می کنند و به این ترتیب یک محیط عادی را به فضایی زیبا و جذاب تبدیل می کنند. در ادامه با ما همراه باشید.

چگونگی برش لیزری موکت و کفپوش

چگونگی برش لیزری موکت و کفپوش

با استفاده از یک دستگاه برش لیزر می توان طرح های مختلفی پیاده کرد. در واقع برنامه نویسان هر طرحی که به دستگاه بدهند، آن هم بر روی سطح زیر کار خود اجرا می کند. استفاده از دستگاه برش لیزر می تواند طرح های بی نقص و ظریفی را به شما هدیه دهد. طرح هایی که یا امکان درآوردن آنها با دست معمولی نیست و یا اینکه اگر هم باشد، کاری بسیار زمانبر خواهد بود. در حالی که این دستگاه می تواند برش لیزری موکت و کفپوش را تنها در عرض چند دقیقه پیاده کند.

دو شاخصه اصلی دستگاه برش لیزر در کار خود، توان و سرعت می باشد. اگر در برش لیزری موکت و کفپوش توان را افزایش دهید و سرعت آن را کاهش دهید، طرح به صورت کامل ایجاد می شود اما اگر توان را کاهش داده و سرعت را هم به تناسب افزایش دهید، برش به صورت کامل انجام نمی شود؛ بلکه تنها طرح ها به صورت حکاکی بر روی جسم مربوطه شکل می گیرد. مهم این است که شما قصد ایجاد چه کاری را با دستگاه لیزر دارید. دستگاه می تواند انتظارات شما را به خوبی برآورده کند و یاری کننده شما باشد.

در ادامه لازم است یادآوری شود که فوکوس دستگاه برش لیزر هم بسیار حائز اهمیت است. فوکوس، فاصله کانونی نوک اشعه با سطح زیر آن است. این فاصله بسیار مهم است و در چگونگی برش لیزری موکت و کفپوش شما موثر خواهد بود. اگر فوکوس زیاد یا کم باشد، اشعه لیزر به خوبی در یک نکته متمرکز نمی شود و همین عامل باعث می شود تا فرآیند برش به خوبی انجام نپذیرد.

مزایای استفاده از برش لیزری موکت و کفپوش

مزایای استفاده از برش لیزری موکت و کفپوش

  • با استفاده از یک برش لیزری می توانید طرح ها و ایده های خود را با ظرافت و دقت بر روی کفپوش و موکت پیاده کنید. اگر برنامه دستگاه را درست نوشته باشید، لازم نیست نگرانی از بابت ادامه برش داشته باشید.
  • یکی از مهم ترین فاکتور ها در حوزه تولید، سرعت است. برش لیزری موکت و کفپوش این اقدام را با سرعت زیادی برای شما انجام می دهد. البته توجه داشته باشید که میان سرعت و توان یک دستگاه برش لیزر رابطه عکس برقرار است و به تناسب سطح زیر کار باید آن را تعیین نمایید. اگر سرعت دستگاه بیش از حد زیاد باشد، فرآیند برش به درستی انجام نخواهد گرفت.
  • فرقی نمی کند که قصد ایجاد چه ابعادی را دارید. دستگاه برش لیزر می تواند ابعاد دلخواه شما را بر روی سطح زیر کار اجرا کند. البته به شرطی که این ابعاد کوچکتر از میز کار آن باشد.

البته با توجه به همه ی این مزایا که گفته شد، در هنگام کار با دستگاه برش لیزر باید نکاتی را هم مد نظر خود قرار دهید. به عنوان مثال اگر عدسی های دستگاه کثیف شده باشند یا به خوبی تنظیم نشده باشند، برش لیزری موکت و کفپوش به خوبی انجام نخواهد شد. همچنین اگر توان دستگاه بیش از حد کم باشد، نمی تواند اشعه را در سطح زیر کار خود عبور دهد و همین امر موجب ناقص ماندن برش دستگاه می گردد.

در اینجا لازم است نکته دیگری را هم ذکر کنیم و آن، رعایت نکات ایمنی در هنگام کار با دستگاه برش لیزر است. به طور کلی چه در هنگام کار با این دستگاه و چه در هنگام کار با هر ماشین صنعتی دیگر، لازم است که نکات ایمنی را به خوبی رعایت فرمایید تا خدایی نکرده گرفتار آسیب های مختلف نگردید.