دستگاه برش لیزر چند آینه دارد؟ آینه دستگاه برش لیزر چه کاربردی دارد؟ تنظیم آینه دستگاه لیزر چگونه است؟ آیا برای تنظیم آینه دستگاه لیزر نیاز به حضور تکنسین می باشد؟ تنظیم نبودن آینه دستگاه لیزر چه مضراتی با خود به همراه دارد؟ چه زمانی آینه دستگاه حکاکی و برش لیزر ممکن است از تنظیم خارج شود؟ آیا تنظیمات آینه دستگاه برش لیزر با سایر قطعات دستگاه برش لیزر مرتبط است؟ هزینه تعمیر دستگاه برش لیزر چقدر است؟ و بسیاری سوالات دیگر درباره دستگاه برش لیزر که در همین مقاله به بررسی آن ها می پردازیم. اگر شما نیز اپراتور دستگاه برش لیزر هستید و می خواهید تنظیمات مربوط به آینه های دستگاه لیزر را انجام دهید پس با ما همراه باشید تا به شما بگوییم چگونه آینه ها را تنظیم کنید تا بتوانید بهترین استفاده را از دستگاه لیزر خود داشته باشید.  صدرا لیزر یکی از بزرگ ترین فروش دستگاه لیزر در ایران است اگر دوست دارید بیشتر بدانید به صفحه فروش دستگاه لیزر مراجعه کنید.

آشنایی با آینه دستگاه لیزر

آشنایی با آینه دستگاه برش لیزر

قبل از اینکه نحوه تنظیم آینه های دستگاه لیزر را به شما یاد بدهیم باید با خود آینه ها آشنا شوید. خوب است بدانید که دستگاه های برش لیزر معمولا دارای سه آینه می باشند. آینه شماره یک که نزدیک ترین آینه به تیوب دستگاه لیزر می باشد. وظیفه این آینه انتقال پرتو لیزر از تیوب به آینه دوم می باشد.آینه دوم یا آینه میانی دستگاه لیزر نیز پرتو دستگاه لیزر را از آینه اول دریافت می کند و به آینه سوم منتقل می کند. اما آینه سوم یا آینه آخر دستگاه لیزر پرتو لیزر را از آینه دوم دریافت می کند و به عدسی دستگاه لیزر می رساند.

به دلیل اینکه تیوب دستگاه لیزر و عدسی دستگاه لیزر با هم فاصله زیادی دارند و در یک راستا نیستند ما از سه آینه استفاده می کنیم تا پرتو لیزری را از تیوب دستگاه برش لیزر به عدسی برسانیم و عملیات برش و یا حکاکی بر روی متریال را انجام دهیم.

اهمیت تنظیم آینه دستگاه لیزر

اهمیت تنظیم آینه دستگاه برش لیزر

تمیز بودن آینه های دستگاه لیزر و همچنین تنظیم آینه دستگاه لیزر از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. در صورتی که به هر دلیلی آینه های دستگاه لیزر از تنظیم خارج شوند اپراتور دستگاه مجبور می شود که قدرت تیوب دستگاه لیزر را به مراتب افزایش دهد. زمانی که شما از قدرت بیشتر این دستگاه استفاده کنید به همان میزان عمر دستگاه لیزر یا بهتر است بگوییم عمر تیوب دستگاه لیزر کم می شود. همانطور که می دانید عمر تیوب دستگاه لیزر بر اساس ساعت کارکرد و توان مصرفی که دارد ارزیابی می شود. بنابراین تنظیم بودن آینه ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در ادامه نحوه تنظیم آینه دستگاه لیزر را به شما آموزش می دهیم.

آموزش تنظیم آینه دستگاه لیزر

آموزش تنظیم آینه دستگاه برش لیزر

حال که با آینه های دستگاه برش لیزر آشنا شدید نوبت آن است که نحوه تنظیم آینه دستگاه لیزر را نیز به شما آموزش دهیم. آینه های دستگاه لیزر بر روی یک پایه قرار دارند. پایه آینه دستگاه لیزر دارای سه پیچ می باشد. یک پیچ در بالا و دو پیچ دیگر در پایین دستگاه برش لیزر می باشد. پیچ بالا یا پیچ اول برای تنظیم ارتفاع آینه دستگاه لیزر می باشد. دو پیچ پایین نیز برای تنظیم به سمت چپ و راست پایه نگهدارنده می باشند. شما باید طوری آینه را تنظیم کنید که زمان تابش پرتو لیزر از تیوب دستگاه به آینه اشعه لیزر در وسط آینه برخورد کند. زمانی که آینه ها را تنظیم کردید حتما باید آینه را محکم کنید که در هنگام کار دستگاه و تکان خوردن دستگاه آینه های دستگاه لیزر جابجا نشوند و از تنظیم خارج نشوند.

اگر نیاز به خدمات برش لیزر دارید ما در صدرا لیزر در خدمت شما هستیم.

به یاد داشته باشید تنظیم آینه دستگاه لیزر به همان اندازه که ممکن است ساده به نظر برسد و گمان کنید که با تنظیم سه تا پیچ می توانید آینه ها را به تنهایی تنظیم کنید سخت در اشتباه هستید و تنظیم آینه یک کار تخصصی می باشد. اگر تنظیم آینه دستگاه لیزر به درستی انجام نشود ممکن است خسارت های زیادی برای شما به بار بیاورد. به عنوان مثال اگر تنظیم آینه ها درست انجام نشود اپراتور مجبور است قدرت تیوب را بالا ببرد که نتیجه آن کم شدن عمر تیوب دستگاه می باشد. بنابراین دقت کنید که حتما از یک متخصص در این زمینه کمک بخواهید.

هزینه تنظیم آینه دستگاه لیزر

هزینه تنظیم آینه دستگاه برش لیزر

هزینه تنظیمات مربوط به آینه دستگاه لیزر به عوامل زیادی بستگی دارد. به عنوان مثال هزینه رفت و آمد تکنسین دستگاه لیزر که بر اساس کیلومتر بین شما و تکنسین محاسبه می شود. موضوع دومی که در هزینه تنظیم آینه موثر است هزینه خود آینه ها می باشند. شاید آینه های شما آنقدر کثیف باشند که دیگر قابل استفاده نباشند. در چنین شرایطی شما باید آینه های جدیدی را خریداری نمایید و با آینه های قدیمی جایگزین نمایید.

قیمت آینه دستگاه برش لیزر بر اساس نرخ دلار محاسبه می شود. اما خوب است بدانید آینه جزو قطعات ارزان قیمت دستگاه برش لیزر محسوب می شوند. بنابراین نگران قیمت آینه جدید نباشید. قیمت آینه جدید تقریبا بین 200 تا 300 هزار تومان متغیر می باشد. اما این تشخیص تکنسین دستگاه لیزر است که شما نیاز به تغییر آینه ها دارید یا خیر!