برای عیب یابی دستگاه برش لیزر نیاز به فردی متخصص دارید که اطلاعات زیادی در رابطه با این دستگاه داشته و با یک بررسی جامع و کلی بتواند مشکل موجود را حدس زده و در نهایت آن را تعمیر نماید. اگر شما از جمله افرادی هستید که در منزل و یا محل کار خود دارای این دستگاه بوده و از طریق آن کسب درآمد می کنید لازم است تا هر چند وقت یک بار برای عیب یابی دستگاه برش لیزر خود اقدام کرده و از سلامت آن اطمینان حاصل فرمایید. متاسفانه برخی از افراد هنگامی که دستگاه برش لیزرشان دچار مشکلی می شود بدون اینکه به فردی متخصص مراجعه نماید به یک یا چند عدد مقاله، فیلم، پرسش از دوست و آشنا و… اکتفا کرده و تصور می کنند با عمل به گفته های شنیده و دیده شده از سوی افراد غیرمتخصص می توانند اقدام به عیب یابی دستگاه برش لیزر خود نموده و آن را تعمیر نمایند!

در حالی که این کار کاملا اشتباه بوده و به هیچ وجه نباید به صورت خودسرانه و یا با حرف دیگران دستگاه خود را دست کاری نمایید چرا که با این عمل نه تنها آن را تعمیر نکرده بلکه ممکن است ایراد جزئی را به ایرادی عمیق تر تبدیل کنید. تا اینجای مقاله ای که خواندید می توانید نتیجه بگیرید که برای عیب یابی دستگاه برش لیزر اگر تخصصی در این زمینه ندارید نمی توانید به طور مستقیم اقدامی کرده و آن را تعمیر نمایید.

قبل از این که به ادامه مطلب بپردازیم به شما پیشنهاد می کنم که اگر نیاز به خدمات پس از فروش دستگاه لیزر حتما از متخصص های صدرا لیزر کمک بگیرید تا در سریع ترین زمان مشکل دستگاه شما را حل کنند.

همیشه گفته می شود که پیشگیری بهتر از درمان است! شاید با خود بپرسید که این جمله در این مقاله چه کاربردی دارد؟ منظور ما از جمله ی( پیشگیری بهتر از درمان است) در این مقاله این است که شما می توانید پیش از آنکه دستگاهتان خراب شود به خوبی از آن مراقبت نمایید تا دیگر نیازی به عیب یابی دستگاه برش لیزرتان نداشته باشید.

موارد مهم در عیب یابی دستگاه برش لیزر و نگهداری از آن

موارد مهم در عیب یابی دستگاه برش لیزر و نگهداری از آن

نگهداری درست از تیوب دستگاه

تیوب دستگاه لیزر قطعه ای حساس در بخش خروجی آن است که در نگهداری از این قطعه باید توجه زیادی به خرج دهید چرا که زود دچار آسیب می شود. برای مثال در صورت مشاهده ی گرد و خاک و یا هرگونه کثیفی بر روی آن به هیچ وجه نباید روی آن دستمال بکشید! بلکه برای تمیز کردن آن اگر فوت کردن کافی نباشد از پنبه کمک بگیرید.

 

اگر نیاز به خدمات برش لیزر دارید ما در صدرا لیزر در خدمت شما هستیم.

دمای محل قرارگیری

اگر دستگاه برش لیزر را تازه خریداری کرده و هنوز مکان مشخصی برای گذاشتن آن پیدا نکرده اید بهتر است ابتدا بدانید که محل قرارگیری آن باید دارای چه دمایی باشد! اتاق و یا دفتر کاری که می خواهید دستگاه برش لیزر را در آن قرار دهید باید دارای دمایی ما بین 8 الی 34 درجه باشد. درصورتی مشاهده ی ایراد در عملکردش برای عیب یابی دستگاه برش لیزر به دمای محیطی که دستگاه قرار دارد توجه کرده و دما را تنظیم نمایید.

پرهیز از دست زدن به برخی قطعات دستگاه

وقتی می خواهید با دستگاه برش لیزر کار کرده و آن را روشن نمایید علاوه بر رعایت بسیاری از نکات دیگر که در ادامه به آن می پردازیم باید توجه داشته باشید که در حین کار کردن با دستگاه به هیچ وجه نباید به برخی از قطعات آن همچون تیوب لیزر و یا برد ها دست بزنید. این موضوع برای زمانی که با دستگاه لیزر کار نمی کنید اما روشن است نیز صدق می کند.

نظافت آینه دستگاه برش لیزر

یکی دیگر از روش های عیب یابی دستگاه برش لیزر و نگهداری از آن توجه به آینه ی آن می باشد. دستگاه های برش لیزر دارای آینه ای هستند که رنگ آن ها یا طلایی بوده و یا نقره ای تیره هستند. آینه های طلایی رنگ که دارای وزنی سبک می باشند بسیار حساس بوده و حتما باید آن ها را مرتبا تمیز کرد. آینه های نقره ای رنگ نیز وزن سنگینی دارند باید تمیز شوند اما میزان حساسیت آن ها به مدل طلایی رنگشان نمی رسد.

پرهیز از تنظیم لنز دستگاه و آینه لیزر

گاهی اوقات ممکن است لنز دستگاه و  آینه لیزر  آن دچار تغییر شده و یا از جای خود تکان خورده است! در این صورت به هیچ وجه اقدام به تنظیم آن نکنید چرا که برای این کار باید آموزش های لازم را دیده و سپس اقدام نمایید. چرا که اگر شما تعلیمات لازم را ندیده و آینه را در مسیر اشتباهی تنظیم نمایید ممکن است خسارات جبران ناپذیری را به بار آورید. در نتیجه برای عیب یابی دستگاه برش لیزر هیچگاه اقدام به تنظیم آینه و یا لنز آن نکنید.

برخی نکات دیگر در نگهداری دستگاه برش لیزر

برخی نکات دیگر در نگهداری دستگاه برش لیزر

  • اگر دستگاه لیزر روشن باشد به هیچ عنوان USB را از لیزر جدا نکنید.
  • برق ورودی نباید از 220 ولت بیشتر باشد.
  • یکی دیگر از روش های عیب یابی دستگاه برش لیزر روان کردن تسمه های دستگاه با استفاده از صابون می باشد.
  • دمای چیلر باید عددی ما بین 10 الی 35 درجه ی سانتی گراد باشد.
  • از روشن بودن و کار کردن پمپ باد اطمینان حاصل فرمایید.
  • به کمک پنبه یا دستمال های نخی هر 10 روز یک بار تمام قطعات دستگاه را پاک کنید.
  • از نشتی نداشتن ورودی و خروجی چیلر مطمئن باشید.
  • به صورت ماهانه تسمه های دستگاه و همینطور قطعات دستگاه برش لیزر را بررسی کنید.