برش کاغذ با لیزر یک فناوری نو ظهور می باشد که برای برش و حکاکی روی کاغذ و مقوا کاربرد دارد. این فناوری با توانایی ایجاد الگوهای ظریف و پیچیده در برش کاغذ، درهای جدید را به سوی دنیای بی نهایت هنرهای کاغذی گشوده است. در این تکنولوژی، مقوا و یا کاغذ توسط دستگاه های لیزر برش داده می شود. برش کاغذ با لیزر به کمک صنعت چاپ آمد تا محصولاتی زیبا و خلاقانه ارائه شود. در این نوع برش، لیزر به قلمی برای هنرمندان این عرصه تبدیل شده تا طرح هایی که در ذهن خود دارند به واقعیت مبدل کنند. در ادامه نحوه برش کاغذ با لیزر را به طور مختصر مطالعه می کنید.

برش کاغذ با لیزر یک فناوری نو ظهور

دستگاه های برش، لیزر را که یک پرتوی نور قوی و متمرکزی است از طریق یک باریکه بر روی کاغذ می تاباند. در نتیجه با گرم کردن قسمتی از کاغذ که می خواهیم برش داده شود و جدا گردد، پروسه برش کاغذ با لیزر انجام می گیرد.

اگر نیاز به خدمات برش لیزر دارید ما در صدرا لیزر در خدمت شما هستیم.

لیزر توانایی ذوب کردن، سوزاندن یا بخار کردن مواد را داراست، بدون اینکه آثار سوختگی در لبه های قطعه برش داده شده پدیدار شود. بنابراین بر حسب نوع نیاز خط تولید از یکی از ویژگی های یاد شده استفاده میگردد تا برش کاغذ را انجام گیرد.

برش کاغذ با لیزر در مقایسه با برش توسط سایر ماشین آلات بسیار پرکاربرد تر و به صرفه تر می باشد چرا که دارای خروجی و بازدهی عالی با کیفیت بالا و همچنین بدون پاره شدن محصول نهایی، سایش یا سوختگی آن می باشد که احتمال رخ دادن این اتفاقات نا خوشایند در سایر ماشین آلات برش به وفور وجود دارد.

مزایای برش کاغذ با لیزر

مزایای برش کاغذ با لیزر

در روش های سنتی برش، از تیغ و قیچی یا قالب های فلزی دست ساز برای برش دادن کاغذ استفاده می شد که این امر سرعت کار را بسیار پایین می آورد و برش های ظریف و دقیقی حاصل نمی شد. علاوه بر اینکه روش سنتی برش دارای سرعت پایینی بود به دلیل اینکه هر قالب فقط برای طرح خاصی قابل استفاده بود باید برای هر طرح جدیدی که مشتری سفارش می داد قالب متفاوتی ساخته می شد که این امر هزینه های زیادی هم روی دست صاحبان کارگاه ها می گذاشت.اما برش کاغذ با لیزر دارای سرعت بالا، دقت زیاد و همچنین برش های بسیار تمیز است و هیچ ممانعتی برای تولید در تعداد انبوه وجود ندارد.

برش و حکاکی روی کاغذ و مقوا با لیزر

در این روش که از فناوری های پیشرفته و نوین استفاده می شود نیازی به ساخت قالب نمی باشد و تنها کافی است یکبار طرح برش را که توسط متخصص کامپیوتر و تیم اجرایی برنامه نویسی شده است وارد سیستم کرد و با وارد کردن سایر مشخصات از قبیل تعداد تولید، سرعت تولید و… عملیات را آغاز کرد. اشعه لیزر طبق الگو و الگوریتمی که به آن داده شده است مسیر های خاصی را طی می کند و با تابش نور وگرما آن خطوط را برش می دهد.

بنابر این نیروی انسانی کمتری نیاز خواهد داشت و در نتیجه خطا های انسانی هم به دنبال آن از بین می رود. و چون در این روش برش توسط لیزر انجام می گیرد در مقایسه با برش کاغذ توسط تیغ یا قیچی بسیار صاف تر و با قاعده تر خواهد بود. همانطور که می دانید دقت رایانه ها بسیار بیشتر از ما انسان ها می باشد به همین خاطر محصول نهایی تولید شده توسط روش برش کاغذ با لیزر بسیار منظم و زیباتر از روش سنتی برش کاغذ می باشد. به دلیل استفاده بهینه دستگاه های پیشرفته از کاغذ و سایر مواد اولیه مصرفی برش کاغذ با لیزر دارای دور ریز بسیار کمتری می باشد بنابراین جای تعجبی نیست اگر صاحبان کارگاه به سوی استفاده از این روش بروند و بیشتر از پیش استفاده از این نوع روش برش فراگیر تر شود.

کاربرد برش کاغذ با لیزر

کاربرد برش کاغذ با لیزر

در جوامع امروزی که مردم درگیر کار و روزمرگی هایشان هستند بیشتر از گذشته به دنبال استفاده از وسایل و ابزاری هستند که هر چه سریع تر بتوانند به نتیجه دلخواه و مطلوب خودشان برسند. انسان همواره به دنبال زیبایی هاست.در خرید وسایل هم محصولاتی را که ظاهر چشم نوازی دارند انتخاب میکند. بنابراین کارخانجات و کارگاه ها برای بالا بردن فروش محصولات خود به استفاده از روش برش کاغذ با لیزر روی آورده اند. به دنبال همین امر استفاده از این روش فراگیر تر شده است.

کارخانجات ماکت سازی برای یک اندازه بودن برش ها و صاف بودن لبه ها برش کاغذ با لیزر را ترجیح می دهند.همینطور برای چاپ کارت تبریک یا کارت عروسی که داره نقش های ظریف و پیچیده ای است استفاده از برش کاغذ با لیزر آسان ترین راه است.در تولید بسته بندی های محصولات و مواد غذایی و… نیز چون زیبایی و استاندارد بودن برش ها حرف اول را می زند برش با لیزر مناسب ترین انتخاب است.

نکته حائز اهمیت در برش کاغذ در تمام موارد گفته شده در بالا رعایت ظرافت، زیبایی و دقیق بودن اندازه ها می باشد که برش کاغذ با لیزر تمام این خواسته ها به نحو احسن برآورده می کند.