امروزه کسب و کارها از حالت مرسوم سنتی خود به سمت مدرن شدن پیش می روند. سبک و سیاق مدرن شدن باعث رونق بسیاری از مشاغل شده و همچنین امکانات بهتر و خلاقیت های بیشتری را به دنبال داشته است.

یکی از مشاغلی که تکنولوژی روز به آن وسعت بیشتری بخشیده بازار کار برش لیزری است.

در روش سنتی این کار بدون دخالت دستگاه و با همان ابزارهای قدیمی انجام می گرفت و اغلب فرم لبه های برش خورده یکسان و مرتب انجام نمی شد و امکان برش های پیچیده عملا امکان پذیر نبود اما اینک با وجود دستگاه برش لیزر کار با سهولت و انجام پیچیدگی های خوشایند همراه است.

همچنین در روش مدرن با زمان کمتری می توان تعداد بیشتری برش انجام داد و از نظر اقتصادی منافع بسیاری را به همراه دارد.

در زمان قدیم از برش در مشاغلی مانند تراشکاری، جوشکاری و خمکاری بهره برده می شد اما در روش مدرن بهره برداری از دستگاه برش لیزر وارد میدان های تازه ای شده است و همچنین باعث ایجاد  مشاغل بسیاری شده و تحولات زیادی را وارد مشاغل دیگر کرده و سبب رونق بخشیدن به آنها شده است.

انواع دستگاه برش لیزر

انواع دستگاه برش لیزر

دستگاه های برش لیزر دو نوع هستند: نوع جامد و نوع گازی

هر کدام از این دو نوع هم دارای زیر مجموعه هایی می باشد و در مصارف متفاوتی کاربردهای بسیاری دارند.

اگر نیاز به خدمات برش لیزر دارید ما در صدرا لیزر در خدمت شما هستیم.

راحتی کار با دستگاه برش لیزر با امکانات مدرن به این صورت است که دستگاه به کامپیوتری نصب شده و از طریق برنامه ای، فرمان برش دقیق برای دستگاه صادر می شود و دستگاه بدون ذره ای خطا به ایجاد برش و حکاکی اقدام می نماید. در این روش برش ها به طور دقیق و میلیمتری انجام می شود و می توان تعداد برش های بیشتری را در زمان کمتر تحویل گرفت.

نگاهی به بازار کار برش لیزری

نگاهی به بازار کار برش لیزری

کاربردهای دستگاه برش لیزر به سه گروه تقسیم می شود: کاربرد صنعتی، کاربرد برش لیزر و کاربرد حکاکی لیزر.

در بخش صنعتی می توان به کاربرد آن در بخش تبلیغات، صنعت الکترونیک، تابلوسازی، ساخت ماکت،  دکوراسیون داخلی، واشرسازی، مهرسازی، صنعت بسته بندی، معرق کاری، صنعت چوب، صنعت شیشه و صنایع دستی اشاره نمود.

همانگونه که قبلا اشاره شد استفاده از دستگاه برش لیزری باعث توسعه کسب و کارها شده است.

می توان گفت در هر صنعتی که مشغول به کار هستید احتمال زیادی وجود دارد که دستگاه برش لیزر در بخشی از آن کاربرد داشته باشد.

حتی در صنعت پارچه، ماشین سازی و سنگ هم دستگاه برش لیزر کارکردهای بی نظیری دارد.

با گذر زمان و ورود  این دستگاه ها مصارف آنها نیز گسترش پیدا کرد و با همین تناسب مدل های کوچکتر و ارزانتر آن هم وارد بازار شد.

انواع کوچکتر آن باعث شد تا بسیاری از افراد بتوانند کسب و کارهای خانگی راه بیندازند و با بکار بستن کمی خلاقیت به خلق آثار زیبا بپردازند.

دستگاه برش لیزر فلزات با غیر فلزات متفاوت است و در صنایع ماشین سازی مورد استفاده قرار می گیرد.

دستگاه برش لیزر غیر فلزات جهت ساخت لوازم چوبی مانند انواع قاب عکس، آباژور، لوازم آشپزخانه، انواع جای چنگال و قاشق  ماکت سازی و مجسمه های کوچک چوبی، کارت عروسی و بسیاری موارد دیگر که می توان به راحتی در منزل راه اندازی کرد و به تولید رساند.

از این دستگاه می توان برای چاپ کارت ویزیت هم استفاده کرد و روی جعبه جواهرات و جعبه های کادویی نقش های زیبای سفارشی حکاکی کرد. حتی می توان برای رستوران ها، نام و آرم رستوران را بر روی جعبه های دستمال کاغذی و ظروف حک نمود.

اگر در ابتدای کار هستید و میخواهید وارد بازار کار برش لیزری شوید با کمی خلاقیت طرح ها و ایده ها را از اینترنت پیدا کنید و بازار کار برش لیزری مناسبی برای خودتان راه بیندازید. البته بسیاری از این طرح ها با خرید دستگاه از طرف فروشنده به طور اشانتیون به شما تعلق می گیرد.

از دیگر کاربردهای دستگاه برش لیزر بر روی چرم و پارچه است.

از دیگر کاربردهای دستگاه برش لیزر بر روی چرم و پارچه است.

برش چرم برای تولید پادری های چرم، کیف و کفش چرم، جاکلیدی چرم و کلیه محصولاتی است که از چرم تولید می شوند.

با استفاده دستگاه برش لیزر می توانید نقش های زیبایی را بر روی محصولات چرم حکاکی کنید و آن را از یک محصول ساده به محصول چرم با دوام و چشم نواز تبدیل کنید. حتی این نقش ها می توانند رنگی باشند و در هارمونی با زمینه ی چرم اصلی تصاویر سنتی و مدرن زیبایی را پدید آورید.

برش لیزری بر روی انواع پارچه ها نیز امکانپذیر است و این دستگاه توانایی برش همزمان چندین لایه پارچه در مدت زمان بسیار کمی را دارد در این راستا مزون ها و تولیدی ها استفاده فراوانی از آن دارند.

همچنین می توان بعد از برش از حکاکی نقش ها و طرح های تک رنگ تا رنگی برای زیباتر شدن پارچه های ساده بهره برد که بیشتر به عنوان رومیزی، کوسن و روبالشی مورد استفاده قرار می گیرند.

از دیگر کاربردهای دستگاه برش لیزر بر روی شیشه است. نقش صورت افراد بر روی آباژورهای شیشه ای، نقش های اسلیمی و مدرن بر روی ظروف، لیوان ها و جام ها می تواند زیبایی منحصر به فردی به آنها بدهد که ظرافت و تنوع بسیاری در آنها به چشم می خورد.

نقش بستن و حتی خطاطی بر روی تندیس ها، لوح ها و محصولات شیشه ای اگر همراه با خلاقیت و نوآوری هنرمندانه باشد وسعت بی نهایتی از طرح های جدید را به همراه خواهد داشت.

بازار کار برش لیزری بر روی شیشه یا طلق های  شیشه ای با دوام بسیار پر رونق است و حتی برخی با تولید پرده های حکاکی شده ی شیشه ای توانسته اند فرم جدیدی را روانه ی بازار کنند.

حکاکی بر روی سنگها هم می تواند زیبا و مورد پسند باشد. در این کار نیاز به دستگاه برش لیزر قوی تری نسبت به انواع خانگی و معمولی آن هست چرا که باید توانایی برش سنگهای بزرگ را داشته باشد.

حکاکی نقش و نگارها بر روی سنگ یا خطاطی لیزری بر روی آنها شمایل زیبایی خواهد داشت. بازار کار برش لیزری بر روی سنگهایی که به عنوان زیور آلات زینتی مورد استفاده قرار می گیرند تا سنگهایی که تبدیل به مجسمه های زیبا در اندازه های مختلف می شوند نیز همیشه مورد استقبال قرار گرفته است.

پس بنا بر نوع استفاده و کاربردی که از دستگاه برش لیزری انتظار دارید و با مشورت می توانید دستگاه مورد نظر خود را خریداری کنید و به کسب و کارتان رونق ویژه ای بدهید.