اگر کمی با دقت به پیرامون خود نگاه کنید به طور حتم رد پایی از دستگاه های برش در خانه، محل کار، اماکن عمومی یا خودرو ها خواهید دید. اگر شناخت کاملی بر روی کاربرد دستگاه برش و مزیت های این دستگاه ها ندارید با ما همراه باشید تا شما را با کاربرد آنها آشنا کنیم. منظور از دستگاه های برش همان دستگاه های برش لیزری هستند که امروزه بسیاری از صنایع را به خود وابسته کرده اند.
کاربرد دستگاه برش به حدی زیاد است که تحولی شگرف در دنیای صنعت بر پا کرده و روش های سنتی را کاملا به عقب رانده است. کاربرد دستگاه برش بسیار زیاد بوده و اجسام زیادی، هم از نوع فلز و هم غیر فلز برای برش و طراحی به آنها نیاز دارند.

به غیر از صنایع بزرگ کاربرد دستگاه برش در کسب و کارهای کوچک و حتی خانگی نیز قابل مشاهده است. فروش دستگاه لیزر، از اشعه ی لیزر که از یک خروجی قوی بر جسم مورد نظر متمرکز می شود استفاده می کند. قسمتی که باید بریده شود توسط لیزر تصعید( حکاکی) یا سوزانده میشود که نتیجه ی کار عالی را به همراه دارد.
صنایع گوناگونی از دستگاه برش لیزر در ساخت و عرضه ی محصولات خود به بازار استفاده میکنند از جمله ی این صنایع می توان به صنایع هوافضا، صنایع ساختمانی، صنایع پزشکی، صنایع نظامی، صنایع مربوط به فیزیک و شیمی، آزمایشگاهی و پژوهشی، خودروسازی، ارتباطات و…. اشاره کرد که به اختصار به کاربردهای دستگاه برش در برخی از آنها اشاره میکنیم.

کاربرد دستگاه برش در صنعت خودرو سازی

کاربرد دستگاه برش در صنعت خودرو سازی

کاربردهای دستگاه برش در خودرو سازی کاملا مشهود بوده  و ساخت بعضی از قطعات خودرو با کمک این دستگاه ها صورت می پذیرد. امروزه طراحی و تولید بسیاری از قطعات خودرو دارای پیچیدگی و ظرافت خاص خود می باشند و با قطعاتی که در گذشته برای خودرو ها تولید می شدند متفاوت هستند.

اجرا و امکان ساخت این قطعات تنها با دستگاه های برش لیزر فلزات امکان پذیر است برای مثال ساخت روزنه ی آنتن خودرو که کاری ظریف می باشد یا ساخت قطعات هیدروفرمینگ که ساختاری سه بعدی دارند و برای همه ی خودرو ها ضروری می باشند که برش لیزر ساخت آنها را به آسانی میسر ساخته است. همچنین برش کیسه های هوا(ایربگ ها) با دستگاه برش انجام می پذیرد لیزر ها به راحتی پارچه های ایربک ها را برش داده و در لبه های کار هیچ گونه ساییدگی باقی نمی گذارند.

کاربرد دستگاه برش در صنایع پزشکی

کاربرد دستگاه برش در صنایع پزشکی

کاربرد دستگاه برش در ساخت برخی از تجهیزات پزشکی که قبل از ورود این دستگاه ها میسر نبود اکنون به محبوبیت لیزر ها افزوده است. از آنجایی که دستگاه های برش، برش های دقیق و بی نقصی را بر روی  کار اعمال می کنند و از آنجایی که ساخت تجهیزات پزشکی باید دقیق و بدون عیب باشد استفاده از این دستگاه ها از الزامات صنعت پزشکی می باشد. حکاکی نیز نقش بسزایی در صنعت پزشکی دارد. شناسه گذاری و درج علامت بر روی تجهیزات مربوطه نیاز به دقت بالایی دارد که این امر فقط با کمک دستگاه های لیزر حکاکی قابل اجرا می باشد.

کاربرد دستگاه برش در طراحی داخلی و دکوراسیون

کاربرد دستگاه برش در طراحی داخلی و دکوراسیون

امروزه دستگاه های برش به یاری طراحان داخلی آمده اند و توانسته اند با کمک یکدیگر طرح های زیبا و خارق العاده ای را در دکوراسیون داخلی منازل یا اماکن عمومی به اجرا در بیاورند. بدون تردید باید بگوییم دقیق ترین و با کیفیت ترین برش بر روی ورق های فلزی یا چوبی با دستگاه های برش انجام میشود. طراحان، نقوش پیچیده یا ساده را با کمک دستگاه برش بر روی ورق ها اجرا و از آنها در زیباسازی فضاهای داخلی منازل یا اماکن عمومی استفاده می کنند.

اگر نیاز به خدمات برش لیزر دارید ما در صدرا لیزر در خدمت شما هستیم.

پارتیشن بندی و جدا سازی فضا های داخلی از سبک های مدرن امروزی در ساختمان سازی محسوب می شود. کاربرد دستگاه برش در زیبا سازی فضای هتل ها، رستوران ها، کافی شاپ ها، مطب ها، ویلا ها و منازل کاملا به چشم میخورد.
همان گونه که اشاره کردیم دستگاه های برش قادر به برش و حکاکی بر روی بسیاری از اجسام با هر نوع جنس و متریالی می باشند. از جمله این اجسام می توان به بیشتر فلزات در ابعاد و ضخامت های گوناگون مانند حکاکی و برش آهن، برنج، آلومینیوم، استیل و…همچنین غیر فلزات به حکاکی بر روی شیشه، برش سرامیک، برش و حکاکی چرم، برش و حکاکی بر روی پارچه، برش کاغذ و مقوا، برش انواع چوب های طبیعی و چوب های روکش دار، برش و حکاکی پلکسی گلاس، حکاکی بر روی سنگ و….اشاره کرد.

مزایای دستگاه های برش صنعتی

مزایای دستگاه های برش صنعتی

کاربرد های دستگاه های برش آنقدر زیاد است که به طور یقین در آینده ای نه چندان دور باعث از کار افتادگی دستگاه های قدیمی می شوند. برای مثال در دستگاه های برش قدیمی لبه های تیزی وجود دارد که باعث پارگی می شوند اما در دستگاه های برش امروزی چنین موردی وجود ندارد.

  • دستگاه برش دارای سرعت و دقت بالا می باشد، طرح مورد نظر به سهولت بر روی کار اجرا می شود و نسبت به دستگاه های قدیمی از هزینه ی کمتری برخوردار می باشد.
  • به دلیل دقت بالای دستگاه به هنگام برش دور ریز و پرتی در کار بسیار کم است.
  • دستگاه های برش قابل حمل بوده و فضای کمی را در محیط کار اشغال می کنند.
  • کار با این دستگاه ها نیاز به تخصص و مهارت خاصی ندارد فقط کافیست اپراتور کمی دقت، چاشنی کار خود کند تا کار برش را به آسانی انجام دهد و بسیاری مزایای دیگر که شامل حال این دستگاه های پر کاربرد میشوند.