در ادامه این مقاله اطلاعاتی کاربردی و مفید در رابطه با ویژگی ها، کاربردها و انواع مختلف و متنوع دستگاه برش سنگ را خدمت شما بیان خواهیم کرد و همچنین در رابطه با این موضوع تیم فروش و مجموعه با سابقه و با تجربه صدرا لیزر را به شما معرفی خواهیم کرد.

چه مدل هایی از دستگاه برش سنگ در بازار وجود دارد؟

چه مدل هایی از دستگاه برش سنگ در بازار وجود دارد؟

به طور کلی دو نوع از دستگاه برش لیزر در بازار وجود دارد که میتوان به مدل های قابل حمل یا سیار و مدل کارگاهی نیز اشاره کرد.

در رابطه با معرفی مدل قابل حمل و سیار این دستگاه برش سنگ میتوان این مطالب را بیان کرد که برشکاران و کسانی که کار برش را انجام میدهند برای این که سرعت آن ها بالاتر برود و در زمان نیز صرفه جویی کنند از این مدل دستگاه برش استفاده میکنند و فرآیند برشکاری را با استفاده از این نوع دستگاه در محل مورد نظر انجام میدهند.

این مدل از دستگاه ها به دلیل وزن کمی که دارند برای جا به جایی از نقطه ای به نقطه دیگر بسیار مناسب هستند؛ این مدل از دستگاه های برش میتوانند سنگ هایی به طول حداقل 65 سانتی متر و حداکثر 265 سانتی متر را نیز برش دهند.

دومین مدل از دستگاه برش سنگ به این گونه است که فقط در پروژه های سنگین، پیچیده و کارگاهی از این مدل دستگاه برش استفاده میشود؛ این نوع از دستگاه ها از وزن زیادی برخوردار هستند و به واسطه سنگین بودن این دستگاه ها حتما باید در مکان ثابتی قرار بگیرند و همچنین از دیگر ویژگی های این نوع دستگاه ها میتوان به بالا بودن توان قدرتی موتور و طول برش بیشتر سنگ ها نیز اشاره کرد.

یکی از ویژگی هایی که در هر دو نوع از این دستگاه برش سنگ موجود و مشترک است قابلیت کاربردی برش تحت زاویه است؛ شما میتوانید هر کدام از این مدل دستگاه های سنگ برش را که به آن نیاز دارید با مراجعه به مجموعه صدرا لیزر این دستگاه ها را با قیمتی مناسب از این مجموعه خریداری کنید.

یک دستگاه سنگ برش از چه اجزایی تشکیل شده است؟     

یک دستگاه سنگ برش از چه اجزایی تشکیل شده است؟     

در این بخش به سراغ معرفی قسمت های مختلف یک دستگاه برش سنگ میرویم؛ یکی از اجزای اصلی دستگاه برش موتور دستگاه است که توان این موتور چیزی در حدود 1.5 تا 4 کیلو وات است.

توجه داشته باشید که موتور هایی که برای این نوع از دستگاه ها ساخته می شوند معمولا ضد آب هستند و اگر هم این موتورها ضد آب نباشند حتما قاب محافظی برای این نوع موتورها در نظر گرفته شده است تا آب به درون موتور نفوذ نکند.

یکی از مهم ترین و کاربردی ترین قطعاتی که در دستگاه برش سنگ وجود دارد لینر گاید یا ریل حرکتی است؛ توجه داشته باشید که این ریل حرکتی حتما باید در نقطه مناسب و مورد نظر خود نصب شده باشد تا حرکت بقیه اجزاء و کلگی به صورت روان و نرمال صورت گیرد.

لینیر گایدها یا ریل های حرکتی ساخته شده معمولا از جنس میل کروم هستند و در بعضی موارد مشاهده شده است که جنس این نوع قطعات از پروفیل آهن است؛ توجه داشته باشید که پس از چند روز برای بهتر کار کردن و روان کار کردن میل کروم ها آن ها را به وسیله روغن مخصوص روغن کاری کنید.

از دیگر وسایل موجود در دستگاه برش سنگ میتوان به قاب تیغ اره دیسکی اشاره کرد و حتما به این نکته توجه داشته باشید که در هنگام برش سنگ ها قاب و محافظ تیغ اره دیسکی را برندارید.

دستگاه برش سنگ CNC چیست و چه کاربرد هایی دارد؟

دستگاه برش سنگ CNC چیست و چه کاربرد هایی دارد؟

به طور کلی دستگاه های CNC کاربردها و انواع بسیار زیادی مثل برش سنگ ها دارند؛ از جمله کاربرد های دستگاه برش سنگ  CNC میتوان به مواردی مثل برش زدن سنگ های مختلف مثل گرانیت و مرمر، حکاکی های مختلف روی سنگ مزار و سنگ شومینه، ساخت حکاکی های تبلیغاتی، حکاکی لوگو و آرم روی قطعات سنگی و همچنین ساخت قالب های متوسط و کوچک سنگی نیز میتوان اشاره کرد.

در رابطه با دستگاه برش CNC میتوان این نکته را بیان کرد که این دستگاه به وسیله تجهیزات کنترل عددی و نرم افزارهای کامپیوتری کنترل و برنامه ریزی میشود و همین عامل باعث می شود دخالت های انسانی در بحث طراحی و برش دادن به سنگ به حداقل برسد.

بخش اصلی و مهم دستگاه برش CNC قسمت کنترلر این دستگاه است؛ این کنترلر ها انواع مختلفی دارند که میتوان به مدل های زیمنس، فاگور، میتسوبیشی، فانوک و هایدن هاین نیز اشاره کرد