تکنولوژی لیزر در همه عرصههای علمی و فنی جایگاه خود را پیدا کرده و موجب تغییرات شگرفی در صنایع مختلف و شاخههای مختلف علمی شدهاست. دستگاههای مختلفی که بر پایه فناوری لیزر ساخته شدهاند از جمله دستگاه لیزر کائوچو کمک زیادی به صنعتگران و صاحبان مشاغل نموده است. اگر کاربردها و نتیجه کارکرد این دستگاهها را ملاحظه نمایید, خواهید دید که سرمایهگذاری روی خرید این گونه دستگاهها فواید و سود زیادی را به همراه خواهد داشت. گستره محصولات و تولیداتی که به کمک این ماشین آلات به ویژه دستگاه لیزر کائوچو میتوان طراحی و اجرا کرد, خرید آن را توجیه مینماید. میتوان گفت تقریبا طراحی و ساخت هر قطعهای که در ذهن دارید با کمک این دستگاه امکان پذیر خواهد بود.

دستگاه لیزر کائوچو

دستگاه لیزر کائوچو

دستگاههای لیزر امکان پیاده سازی و اجرای طرحهای بسیار ظریف و دقیق روی مواد مختلف را دارند. امروزه ماشین آلات مبتنی بر تکنولوژی لیزر در شاخههای مختلف برش فلزات و غیرفلزات نظیر برش شیشه, چوب, چرم, کاغذ, چینی و سرامیک, سنگ, کائوچو, سیلیکون, فیبر و تختههای سه لایه و چندلایه و …. گسترش قابل توجهی داشته و همچنین طراحیهای منحصر بفرد روی این مواد با کمک فناوری حکاکی روی فلزات و غیر فلزات امکان پذیر شدهاست.

دستگاه لیزر کائوچو یکی از این گونه ماشین آلات است که به کمک آن میتوان آثار یگانهای را خلق نمود. از پرکاربردترین استفادههای عمومی از این دستگاهها طراحی و حکاکی مهرهای مختلف شخصی, اداری و شرکتی است. اما کاربردهای صنعتی این دستگاهها اهمیت بیشتری دارد. بدیهی طراحی و برش لیزری انواع مختلف قطعات, به عنوان مثال واشر در صنایع مختلف شیرآلات, خودرو و کارخانجات و کارگاههای گوناگون صنعتی کاربردهای گستردهای دارد که تولیدکنندگان این دسته از قطعات را به سمت سودآوری و کسب درآمد سوق خواهد داد.

قیمت انواع ماشین آلات لیزری

قیمت انواع ماشین آلات لیزری

قیمت ماشین آلات لیزری و به ویژه دستگاه لیزر کائوچو به عوامل مختلفی بستگی دارد. عمق حکاکی و میزان انرژی پرتوهای ساطع شده از منبع لیزری این دستگاهها, ابعاد دستگاه و ابعاد محصول خروجی این ماشین آلات از عوامل دیگری است که روی قیمت دستگاه تاثیر میگذارد. از طرف دیگر سطح تکنولوژی به کار رفته در این محصول و البته برند شرکت سازنده و مهمتر از آن کشور سازنده این محصول عواملی هستند که روی قیمت تمام شده آن اثر گذار هستند.

با توجه به محدودیتهای واردات به کشور, نمونههای تولید شده دستگاه لیزر کائوچو توسط کشور چین طرفداران زیادی در بین واردکنندگان و استفادهکنندگان از این ماشین آلات را دارا میباشد. هنگام خرید این دستگاهها بایستی به کیفیت و فناوری موجود در سیستم ایجاد پرتو لیزری در آنها و میزان قدرت نفوذ و عمق حکاکی آنها دقت نمود, چرا که عامل اساسی که در زمان استفاده از این محصول حیاتی و حائز اهمیت است, قدرت نفوذ پرتوهای این دستگاه در مواد گوناگونی است که در درایو آن قرار میگیرد و طرح دلخواه روی آن ماده نقش میبندد.

ویژگی‌های مهم دستگاه لیزر کائوچو   

ویژگیهای مهم دستگاه لیزر کائوچو

به طور کلی انواع اصلی به صورت زیر طبقه بندی نمود:

دقت حکاکی

دستگاههای پیشرفته لیزری و از جمله دستگاه لیزر کائوچو امکان اجرای طرحهای دقیق و برش و حکاکی قطعات را دارا هستند. این امر به طراحان و کارآفرینان این امکان را میدهد که علاوه بر تولید کالاهای صنعتی, بتواند آثار هنری و طرحهایی با ظرافت زیاد را خلق نمایند.

تکرارپذیری

در تولید قطعات و کالاهای مختلف, یکنواختی در محصولات و تولید قطعات همسان و استاندارد امر بسیار با اهمیتی است و یکی از اساسی ترین نکات در تایید کالاها توسط سازمانهای ذیربط یکسان بودن قطعات و کالیبره بودن دستگاه تولید آنهاست که در دستگاه لیزر کائوچو این موضوع به سهولت در دسترس میباشد.

سرعت بالا

یکی از دغدغههای مهم تولید کنندگان قطعات, برخورداری از امکان تولید سریع محصولات با توجه به نیاز بازار و عرضه به موقع کالا به بازار است. دستگاههای لیزر برش فلزات و غیرفلزات این امکان را فراهم میکند تا در مدت زمان کوتاه تیراژ بالایی از قطعه مورد نظر را در اختیار داشته باشیم.

تبدیل سریع ایده به محصول

کارآفرینان میتوانند ایدههای خود را با کمک دستگاههای لیزر حکاکی روی فلزات و غیر فلزات, با هزینه ناچیزی اجرا نمایند و به سرعت و سهولت نتیجه نهایی ایده خود را مشاهده نموده و امکان سنجی تولید انبوه آن را مورد بررسی قرار دهند.

امکان اجرا روی مواد گوناگون

دستگاه لیزر کائوچو و سایر دستگاههای لیزر برش فلزات و غیرفلزات این امکان را به تولید کنندگان و صاحبان ایده میدهد تا طرحهایی مورد نظر خود را روی طیفی از مواد گوناگون اجرا نمایند. این امر باعث میشود تا آنها بتوانند میزان سودآوری و جوانب مختلف بازاریابی محصولات تولید شده را با توجه به متریال مورد استفاده مورد ارزیابی و سنجش قرار دهند و نتایج مناسبتری از تولید محصولات خود و عرضه آن به بازار رقابتی این دسته از محصولات به دست آورند