دستگاه برش لیزر یکی از دستگاه های بسیار کاربردی در حوزه تولید است. با استفاده از این دستگاه می توان طرح های بسیار خاص و منحصر بفردی را بر روی ورق ها پیاده کرد. علاوه بر این، دستگاه برش لیزر ورق ها را در هر ابعادی که شما بخواهید، برش خواهد زد. برای این کار باید از نرم افزار هایی جهت نوشتن برنامه دستگاه لیزر استفاده کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با بهترین نرم افزار ها برای خدمات برش لیزر آشنا کنیم.

قطعا پس از خواندن این مطلب، شما می توانید با آگاهی بیشتری بهترین نرم افزار ها برای خدمات برش لیزر را شناسایی کنید و از آنها در برنامه نویسی استفاده کنید. انتخاب یک برنامه قدرتمند تر به معنای ایجاد طرح های خاص و جذب مشتریان بیشتر است.

برنامه نویسی دستگاه برش لیزر

برنامه نویسی دستگاه برش لیزر

یکی از دلایل استقبال از دستگاه برش لیزر، ایجاد طرح های متنوع در آن است. در واقع برنامه نویسان امروزه توانسته اند با ارائه طرح های جذاب، آنها را بر روی ورق های مختلفی پیاده کنند و رضایت مشتریان را جلب نمایند. دستگاه برش لیزر در پیاده کردن طرح های شما با محدودیت خاصی مواجه نیست. تنها کافی است با بهترین نرم افزار ها برای خدمات برش لیزر طرح مخصوص خود را بکشید و شاهد شاهکار این دستگاه باشید.

البته ارائه طرح های مختلف تنها یکی از مزایای دستگاه برش لیزر است. این دستگاه با سرعت و ظرافت خاصی این طرح ها را به اجرا در می آورد که بسیار مورد توجه است. همچنین خم شدن لبه های تیز پس از برش و ایجاد اندازه های دقیق از دیگر مزایای برش لیزری است. در واقع رشد استقبال مردم از این دستگاه به معنای مفید واقع شدن آن است. در ادامه با ما همراه باشید تا بهترین نرم افزار ها برای خدمات برش لیزر را به شما معرفی کنیم.

معرفی بهترین نرم افزار ها برای خدمات برش لیزر

معرفی بهترین نرم افزار ها برای خدمات برش لیزر

آرتکم ArtCam

قطعا یکی از بهترین نرم افزار ها برای خدمات برش لیزر، آرتکم است. اگر در حوزه برنامه نویسی دستگاه ها و ماشین های صنعتی تجربه داشته باشید، قطعا نام این نرم افزار را شنیده اید. این نرم افزار محصولی از شرکت auto desk می باشد. با استفاده از آن می توانید اشکال مختلفی را در میز کار خود اجرا کنید، اندازه های دقیق آن را مشخص کنید و حتی موقعیت این طرح ها را هم در ورق تعیین نمایید. آرتکم می تواند به تمامی نیاز های شما در حوزه برنامه نویسی خدمات برش لیزر پاسخ دهد و محدودیتی با آن نخواهید داشت. از این نرم افزار علاوه بر برنامه نویسی دستگاه برش لیزر در برنامه نویسی ماشین های صنعتی نظیر cnc هم استفاده می شود. همچنین کتاب های زیادی هم برای آشنایی با طرز کار این نرم افزار نوشته شده است.

نرم افزار coreldraw

یکی از نرم افزار های دیگر برای برنامه نویسی لیزر Coreldraw می باشد. با استفاده از این نرم افزار می توانید طرح های مختلفی را بکشید و آن را اجرا نمایید. البته لازم است در هنگام کار با این نرم افزار چند نکته را هم مد نظر قرار دهید. به عنوان نمونه، این نرم افزار برای برش، نیم برش و خال زدن از رنگ های مختلفی بهره می گیرد. رنگ قرمز نشانه برش کامل است. همچنین برای پیاده کردن درست طرح ها باید بین آنها حداقل 6 میلی متر فاصله وجود داشته باشد. از این نرم افزار معمولا برای پیاده کردن طرح ها در ورق های بزرگ استفاده می شود. هر چند که یکی از بهترین نرم افزار ها برای خدمات برش لیزر می باشد.

Adobe Illustrator

نرم افزار های شرکت adobe همیشه حرفی برای گفتن در حوزه طراحی و گرافیکی داشته اند. یکی از بهترین نرم افزار ها برای خدمات برش لیزر، نرم افزار Adobe Illustrator است. استفاده از این نرم افزار نسبت به نرم افزار های قبلی اندکی پیچیده تر است و نیاز به آموزش دارد اما پس از آموزش، شما می توانید مجموعه از امکانات را در ارائه طرح ها در اختیار داشته باشید. محیط گرافیکی این نرم افزار به همراه مجموعه ابزار هایی که به شما ارائه می دهد، آن را به یکی از بهترین نرم افزار ها برای خدمات برش لیزر تبدیل کرده است.

نکات مهم در رابطه با بهترین نرم افزار ها برای خدمات برش لیزر

نکات مهم در رابطه با بهترین نرم افزار ها برای خدمات برش لیزر

  • واحد اندازه گیری در نرم افزار های خدمات برش لیزر معمولا میلی متر می باشد. این مسئله را حتما مد نظر قرار دهید. البته می توانید آن را تغییر دهید و بر اساس معیار دیگری طرح های خود را بکشید.
  • دستگاه برش لیزر دقیقا همان طرحی را اجرا می کنید که شما به آن می دهید. بنابراین در تعیین دقیق اندازه ها توجه داشته باشید و حتما چندین بار آن را بررسی کنید.
  • در هنگام کار با بهترین نرم افزار ها برای خدمات برش لیزر می توانید طرح های پیچیده را در فولدر مخصوصی نگه داشته و در هنگام نیاز آن را کپی کنید. به این ترتیب در هنگام نیاز لازم نیست هر دفعه آن را مجددا طراحی کنید. این اقدام باعث سریع شدن کار شما می شود.