برش و حکاکی برروی سنگ و چوب  اولین راه ارتباط و انتقال مفاهیم و البته ساخت وسایل موردنیاز  نزد انسان های نخستین بوده است. با ظهور  فلزات صنعت برش کاری رونقی صد چندان یافت تا سال هایی نه چندان دور نیروی بازو، چکش و مته مهمترین ابزار برای فرم دهی ،برش و حکاکی سنگ  و چوب و فلز به شمار می رفت اما امروزه به لطف پیشرفت فناوری و ظهور لیزر امکان دسترسی به بهترین دستگاه برش لیزر و ایجاد برش های فوق العاده دقیق و منظم و به غایت زیبا به سهولت مهیاست.

اگر نیاز به خدمات برش لیزر دارید ما در صدرا لیزر در خدمت شما هستیم.

 

چه کسی اولین بار لیزر را به جهان معرفی کرد 

چه کسی اولین بار لیزر را به جهان معرفی کرد 

حدود صد و اندی سال پیش وقتی انیشتین برای اولین بار فرآیند جذب و گسیل نور به وسیله ی ذرات اتم را تشریح کرد بشر حتی تصور هم نمی کرد این دستاورد علمی همان لیزر است که امروزه خاستگاه تحولات شگرف در صنایع مختلف از نظامی تا  هوافضا و پزشکی  و حتی دکوراسیون  شده است.

دستاورد انیشتین تا روزگاری نه چندان دوریعنی پیش از آنکه کاربرد لیزر در سال 1960 توسط دانشمندان حوزه های مختلف کشف شود در باور عامه ی مردم  لیزر اشعه ی مرگ بود  اشعه ای سوزنده و برنده که تنها در افسانه های جای داشت اما امروزه سهولت دسترسی به بهترین دستگاه برش لیزر  باعث شده  که از قطعات پیچیده و ظریف صنعتی  تا طرح های بدیع و هنری بر روی چرم و شیشه را به بهترین شکل ممکن برش داده و از این دستاورد علمی به بهترین شکل بهره ببریم.

بهترین دستگاه برش لیزر چه کاربردی دارد ؟

بهترین دستگاه برش لیزر چه کاربردی دارد ؟

به لطف فناوری لیزر با تمرکز نور بر روی قطعات می توان ظریف ترین و پیچیده ترین برش ها را با کمترین هدر رفت مواد اولیه بر روی متریال مختلف از سنگ و شیشه و چوب و فلز تا چرم و سیلیکون  ایجاد کرد امروزه به فراخور حجم کار و البته جنس ماده ای که قرار است برش داده شود دستگاه برش لیزر به انواع  مختلف تقسیم بندی می شوند اما  مهمترین دسته بندی موجود دستگاه برش لیزر فلزی و غیرفلزی است با توجه به کاربری های تخصصی که برای این دستگاه تعریف شده برای انتخاب بهترین دستگاه برش لیزر بهتر است ابتدا نوع کاربری مورد انتظار خود را مشخص کنید.

بهترین دستگاه برش لیزر چه ویژگی هایی دارد ؟

بهترین دستگاه برش لیزر چه ویژگی هایی دارد ؟

مهمترین نکته در انتخاب بهترین دستگاه برش لیزر کیفیت و کاربرد قطعات مختلف موجود در دستگاه برش لیزر است . مطمئن ترین راه برای انتخاب بهترین دستگاه برش لیزر توجه به مشخصات فنی دستگاه است در ادامه به منظور آگاهی بخشی بیشتر به توضیح مختصری در مورد مهم ترین قطعات دستگاه خواهیم پرداخت.

با افزایش قدرت و توان تیوپ لیزر دقت و ظرافت کار آن کاهش می یابد.

تیوپ لیزر چیست؟

تیوپ لیزر چیست؟

قطعه ای فوق العاده مهم و حساس که ایجاد پرتو لیزر مناسب برای برش به قدرت آن بستگی دارد البته باید به این نکته توجه کرد که با افزایش قدرت و توان تیوپ لیزر دقت و ظرافت کار آن کاهش می یابد بنابراین ایجاد برش های بسیار ظریف و دقیق بخش مهمی از کار شماست و قصد برشکاری در مواد با ضخامت کم را دارید توجه کنید که قدرت تیوپ لیزر دستگاه برش لیزر از 80 وات فراتر نرود.

بدیهی است برای برش بر روی مواد سخت با ضخامت بالا قدرت تیوپ لیزر بایستی افزایش یابد اما به طور کلی انتخاب دستگاه با تیوپ لیزر 100 وات میتواند پاسخگوی نیاز های مختلف اعم از برش کاری های ظریف تا برش قطعات ضخیم و سنگین باشد.

در هنگام تهیه دستگاه برش لیزر علاوه بر توان مناسب تیوپ لیزر به این نکته نیز توجه کنید که منبع تغذیه باید متناسب با توان تیوپ انتخاب شود تا در صورت نیاز تعویض و ارتقا این قطعه به سهولت امکان پذیر باشد.

چیلر یا خنک کننده نیز اهمیت فوقالعاده ای در کیفیت دستگاه و بالا بردن ظرافت و تمیزی کار دارد که باید متناسب با توان تیوپ لیزر انتخاب شود.

هد دستگاه برش لیزر

هد دستگاه برش لیزر

هد دستگاه بر اساس اینکه دستگاه مخصوص برش فلزات یا مواد غیر فلزی باشد متفاوت است به طور کلی تغییر ارتفاع و میزان دقت دستگاه بستگی زیادی به هد آن دارد. به عنوان مثال در بهترین دستگاه برش لیزر فلزات هد دستگاه بایستی مجهز به سیستم تغییر ارتفاع اتوماتیک  در جهات مختلف بوده و امکان اتصال به کپسول اکسیژن را نیز داشته باشد.

مناسب ترین میز برای دستگاه برش لیزر کدام است ؟ 

بر مبنای اینکه تصمیم برش بر روی قطعات ظریف را داشته باشید و یا منظور شما از استفاده از این دستگاه، برش ورقهای فلزی ضخیم  می توانید از میزهای گوناگون اعم از مشبک  (لانه زنبوری ) و یا میز مسطح یا اصطلاحا تمام ورق (تیغه ای) استفاده کنید ابعاد میز هم به فراخور نوع کاربری متفاوت است از ابعاد 25 در 35 که مخصوص برشکاری های محدود بر روی مواد کم ضخامت هستند تا ابعاد  90 در 130 و 180 در 130 متفاوت است.

بهترین دستگاه برش لیزر برای برش بر روی قطعات منحنی و مدور کدام است

بهترین دستگاه برش لیزر برای برش بر روی قطعات منحنی و مدور کدام است

مهمترین قطعه در ایجاد برش بر روی اشکال هندسی منحنی و مدور روتاری دستگاه است که بر روی میز نصب می شود و انواع برش بر روی قطعات منحنی و مدور را ممکن میسازد.