دستگاه برش لیزری برای راه اندازی کسب و کارهای کوچک و مشاغل بسیار مفید و کاربردی است. قیمت دستگاه برش لیزری نسبت به دستگاه برش لیزری بزرگ کمتر است اما به همان اندازه کارایی دارد. بنابراین می توان از خرید دستگاه برش لیزری با قیمت مناسب بهره مند شد. فروش دستگاه لیزر در صدرا لیزر اگر نیاز به خرید دستگا لیزر دارید می توانید از صدرا لیزر دستگا لیزر مورد نظر خود را خریداری کنید.

معرفی کاربرد و اهمیت دستگاه برش لیزری

دستگاه برش لیزری چیست؟ از چه زمانی دستگاه برش لیزری مورد استقبال قرار گرفته است؟ انواع مدل های دستگاه برش لیزری کدامند؟ کاربرد دستگاه برش لیزری در کجاست؟ چرا به دستگاه برش لیزری نیاز داریم؟ قیمت دستگاه  برش لیزر چقدر است و به چه عواملی بستگی دارد؟ و بسیاری سوالات دیگر که ممکن است ذهن شما را به خود مشغول کرده باشد. در این مقاله قصد داریم به معرفی کاربرد و اهمیت دستگاه برش لیزری در کسب و کار های امروزی بپردازیم. در صورتی که شما نیز علاقه مند به کار با دستگاه  برش لیزر می باشید و از کاربردهای آگاهی کافی ندارید پس با ما همراه باشید.

کاربرد دستگاه برش لیزری خانگی

کاربرد دستگاه برش لیزری

دستگاه برش لیزر از دستگاه های مقرون به صرفه برای ایجاد کسب و کار است. زمانی از دستگاه برش لیزری تنها برای مشاغل بزرگ استفاده می شد اما امروزه می توان از همان میزان دقت، ظرافت و قدرت در دستگاه های برش لیزری بهره مند شد. با دستگاه حکاکی لیزری می توان موادی همچون پارچه، چوب، نمد، پلاستیک، شیشه، چرم، فلز و … را برش داد.

با دستگاه برش لیزر می توان تایپوگرافی زیبایی بر روی جواهرات حک کرد. همچنین می توان آرم یا لوگوی زیبایی را بر روی پارچه، شیشه، لباس ها، چوب و … حک نمود. دستگاه برش لیزر می تواند شما را به سود زیادی برساند. برای خرید دستگاه برش لیزر  باید چند نکته را مورد توجه قرار دهید.

اگر نیاز به خدمات برش لیزر دارید ما در صدرا لیزر در خدمت شما هستیم.

نکات مهم در خرید دستگاه برش لیزر خانگی

نکات مهم در خرید دستگاه برش لیزر

برای دستگاه لیزر حکاکی باید بودجه لازم را اختصاص دهید. قیمت دستگاه برش لیزری نمد نسبت به نمونه دستگاه های بزرگ کمتر است اما هر دستگاهی بعد از مدتی نیاز به تعویض قطعات دارد. بنابراین در کنار قیمت دستگاه برش لیزری چرم ، باید بودجه ای را برای تعویض قطعات در نظر گرفت.

برای خرید دستگاه لیزر چوب باید کیفیت، سرعت و دقت را مورد توجه قرار دهید. اگر کارگاه شما در حال تولید انبوه است، بنابراین سرعت کاری دستگاه لیزر اهمیت زیادی دارد. همچنین دستگاه برش لیزری خاگی باید از دقت بالا در کنار سرعت برخوردار باشد. در این صورت می توان کیفیت کاری برای تولید انبوه محصولات را افزایش داد.

قبل از خرید دستگاه برش لیزری نمد باید بر روی صفحه برش متمرکز شوید. دستگاه های برش لیزری در صفحه برش از اندازه های متفاوتی برخوردار هستند. اندازه صفحه برش در دستگاه لیزری برش چرم بهتر است با نوع کار و تولید محصولات هماهنگ باشد.

قابلیت سازگاری با نرم افزار

دستگاه برش لیزر باید به خوبی با نرم افزارهای Adobe  یا CAD سازگاری داشته باشد. در حال حاضر ناگزیر هستید کارها و عملیات اجرایی بر روی پارچه، چوب، شیشه، کاغذ و … را به شکل نرم افزاری انجام دهید. بنابراین نرم افزار باید به خوبی با دستگاه برش لیزری ارتباط داشته باشد. در نهایت الگوی طراحی شده با نرم افزارهای Adobe یا  CAD به دستگاه برش لیزری ارسال می گردند.

قابلیت دستگاه برش لیزر

دستگاه برش لیزر قابلیت کارکرد بر روی نمد، پارچه، چرم، مواد نرم، کاغذ، چوب و حتی فلز را دارد اما کارکرد دستگاه برش لیزر بر روی فلز چندان جالب نیست. برای برش و حکاکی روی فلز بهتر است از دستگاه های برش لیزری خاص بهره مند شوید.

قابلیت اتصال به کامپیوتر

دستگاه برش لیزر باید قابلیت اتصال به کامپیوتر را داشته باشد. قابلیت اتصال به کامپیوتر برای برخی از کاربران اهمیت زیادی دارد اما بخشی از کاربران نیز اهمیتی برای آن قائل نیستند. در اکثر دستگاه های برش لیزری می توان اتصال USB را مشاهده کرد. البته گاهی نیز می توان از رابط بی سیم 2.4GHz یا بلوتوث برای برقراری اتصال استفاده کرد.

اندازه دستگاه برش لیزری با توجه به نوع کار مشخص می شود. زمانی که ویژگی های دستگاه برش لیزری در حال افزایش است، قیمت دستگاه برش لیزر بیشتری را تجربه خواهید کرد.

دستگاه برش لیزری به نظر دستگاه ساده ای می آید اما در واقع با همین دستگاه می توان اوج خلاقیت را به تصویر کشاند. همچنین می توان اشکال پیچیده ای خلق کرد. ابزارهای موجود در دستگاه برش لیزر امکانات بی شماری را در اختیار کاربران قرار می دهند.

معرفی انواع دستگاه برش لیزری خانگی

معرفی انواع دستگاه برش لیزری

دستگاه حکاکی لیزری دسکتاپ با نام SUNWIN 40X50CM 12V USB از جمله دستگاه هایی است که با نرم افزار سازگاری دارد و بر روی ویندوزهای مختلف 2000، 8، 7، 10 و XP قابلیت اجرا دارد. دستگاه SUNWIN 40X50CM برای پروژه های غیر تجاری کاربرد دارد. با این دستگاه امکان چاپ سه بعدی در محیط منزل فراهم خواهد شد. امکان برش بر روی چرم، بامبو، پلاستیک، چوب و … با دستگاه SUNWIN 40X50CM قابل انجام است. نرم افزار در نظر گرفته شده برای دستگاه SUNWIN 40X50CM توسط شرکت دیگری ساخته شده و بسیار کاربر پسند می باشد.

SUNWIN 40X50CM از آلومینیوم ساخته شده و کیفیت بالایی دارد. آکریلیک و پیچ های فولادی ضدزنگ بخشی از ساختار SUNWIN 40X50CM می باشند. چاپ این دستگاه در ابعاد 40*50 قابل رویت است. مجهز به فن خنک کننده می باشد و حدود 12 ولت انرژی به مصرف می رساند. قدرت لیزر دستگاه برابر با 500mW  است و مجهز به یک صفحه کنترل استاندارد USB دومحوره و 2 موتور پله ای محور Y می باشد.

به همراه دستگاه برش لیزر می توان دفترچه راهنمای کاربر و عینک محافظ چشم را نیز دریافت کرد. بیشتر دستگاه های برش لیزری با یک پلت فرم اختصاصی برای پشتیبانی از کاربر عرضه می شوند. با وجود پلت فرم اختصاصی، امکان بارگذاری مشکلات راه اندازی، معضلات استفاده و … برای کاربر فراهم می گردد.

دستگاه برش لیزر به عنوان دستگاه لیزر کوچک رومیزی کاربرد دارد. از دستگاه برش لیزری با نام دستگاه حکاکی لیزری غیر فلزی نیز یاد می شود. اگر چه برخی از افراد از دستگاه برش لیزری برای حکاکی یا برش فلز استفاده می کنند اما واقعیت امر این است که دستگاه های از قدرت و قابلیت برش فلزات برخوردار نیستند و تنها قادر به حکاکی بر روی فلزات نرم می باشند.

مزیت بهره مندی دستگاه برش لیزر خانگی

مزیت بهره مندی دستگاه برش لیزر

دستگاه برش لیزری در ارائه خدمات بسیار ویژه و گسترده عمل می کند و با کیفیت درجه یک عرضه می شود.

دستگاه برش لیزر برای صنعت صنایع دستی مورد توجه قرار می گیرد و با قدرت های 40 وات، 50 وات و 60 وات عرضه می شود. دستگاه برش لیزری چرم بسیار جمع و جور است و به شکل رومیزی مورد استفاده قرار می گیرد. فضای اشغالی توسط دستگاه برش لیزری  بسیار کم است.

دستگاه برش لیزر با کاربرد گسترده ای معرفی می شود. به همین خاطر قیمت خرید دستگاه برش لیزری از هر نظر مقرون به صرفه می باشد. این دستگاه می تواند منبع کسب درآمد بسیار خوبی در کوتاه مدت باشد. بنابراین در صورت کارکرد صحیح ظرف مدت کوتاه می تواند هزینه های پرداخت شده را به شما برگشت دهد.

از دستگاه برش لیزری به عنوان لیزر کامل یاد می شود. علت این نام گذاری با توجه به کاربرد وسیع دستگاه انجام شده است. بیشترین تخصص دستگاه برش لیزری مربوط به حکاکی است.

PEDK-6040

دستگاه حکاکی لیزری PEDK-6040 به سکوی بالابر اتومات مجهز است. دامنه بلند کردن سکوی دستگاه برش PEDK-6040 بین یک تا 400 میلی متر قرار دارد. برای حکاکی بر روی مواد غیر فلزی با ضخامت های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

CNC

برش لیزری می تواند با دستگاه لیزر کوچک CNC تجربه شود. دستگاه برش لیزر CNC برای انجام گلدوزی، خیاطی لباس، منگنه چوبی و توخالی، کنده کاری بر روی چرم و کفش، برش چرم و کفش و طراحی لباس مورد توجه قرار می گیرد.

حکاکی لیزر 50 وات و 40 وات از اندازه بسیار کوچکی برخوردار است و برای اجرای انواع حکاکی مورد استفاده قرار می گیرد.

با دستگاه برش لیزری 40 و 50 وات می توان حکاکی بر روی شیشه ها، چوب، PVC، کاغذ،  چراغ های روشن، مبلمان، تزیینات، تبلیغات و … را انجام داد.

دستگاه حکاکی لیزر کوچک دارای یک محدوده تنظیم بزرگ است. بنابراین می توان دستگاه را متناسب با ضخامت مواد تنظیم نمود. برش های لیزری انجام شده با دستگاه برش لیزری به شکل اتومات زده می شوند و نیازی به دخالت دست ندارند.

نحوه انجام برش لیزری

نحوه انجام برش لیزری

برش لیزری یک فناوری دیجیتال می باشد که بر روی فایل های برداری D2 کار می کند. برش لیزری از تشدید کننده لیزر تهیه شده و با توجه به روش برش مخلوطی از گاز را به همراه دارد. فرآیند برش با لیزر زمانی انجام می شود که انرژی به مخلوط گاز وارد می شود. آن گاه تاثیر انرژی بر روی مخلوط گاز به وسیله لنزهای آینه ای مختلف بر روی لیزر ارسال می شود.

به کمک آینه ها، پرتوی لیزر به شکل مستقیم و به وسیله نازل بر روی مواد فرستاده می شود. زمانی که پرتو بر روی سطح برخورد می کند، ذوب مواد شروع شده و عمل برش انجام می گیرد.

 

  • چرا به دستگاه برش لیزری نیاز داریم؟

دستگاه برش لیزری برای سرعت بخشیدن به کارها و همچنین ظرافت در برش و حکاکی مورد استقبال و استفاده قرار گرفته شده است. اگر تعداد کارهای شما کم است می توانید کارهای خود را برون سپاری کنید. اما اگر کار حکاکی و برش زیادی دارید حتما یک دستگاه برش لیزر خریداری نمایید.

  • چطور می توان آینه را با استفاده از دستگاه برش لیزر برش داد؟

برش و حکاکی بر روی آینه ها نیز به آسانی با استفاده از دستگاه برش لیزر قابل انجام است. تنها کافی است آینه را در حالت معکوس یعنی سمت جیوه ای آن قرار دهید سپس کار حکاکی و یا برش را بر روی آن انجام دهید. اگر آینه را از سمت غیر جیوه ای آن بر روی دستگاه بخوابانید تابش لیزر بازگشت می خورد و عملیات حک و برش انجام نمی شود.

  • چرا در هنگام حکاکی و برش اطراف متریال سیاه رنگ می شود؟

در صورتی که شما از توان بیش از حد دستگاه برش لیزر استفاده کنید متریال دچار سوختگی می شود. اگر متریالی مانند پارچه دارید نیز می توانید در بین هر لایه از پارچه تکه ای کاغذ استفاده کنید. با این کار هم از سوختگی جلوگیری می کنید و هم از چسبندگی پارچه ها به یکدیگر. بنابراین نحوه حکاکی و برش هر یک از متریال ها با هم متفاوت می باشد.

  • نحوه نگهداری از دستگاه برش لیزر چگونه است؟

برای اینکه بتوانید از دستگاه برش لیزر بیشترین و بهترین استفاده را داشته باشید باید با نحوه نگهداری این دستگاه نیز آشنایی داشته باشید. به عنوان مثال باید با نحوه تمیز کردن دستگاه برش لیزر آشنا باشید. همچنین باید بدانید که هر چقدر بهتر از دستگاه مراقبت کنید عمر دستگاه برش لیزر  بیشتر می شود.